Doteraz sme videli len obrázky 3D návrhu v počítači. Toto je prvý skutočný kus!

Doteraz sme videli len obrázky 3D návrhu v počítači. Toto je prvý skutočný kus!

R1 je v poradí tretie auto

Praga R1 zďaleka nie je prvým pretekárskym autom spoločnosti Praga Cars s.r.o. Počas ostatných troch rokov malý, no húževnatý tím stvoril dve iné autá, ktoré na viacerých svetoznámych okruhoch urobili veľký dojem. Malý Attack R4 a neskôr Praga R4S dokázali uchmatnúť tvrdej konkurencii viacero víťazstiev a pódiových umiestnení v sezónach 2010 - 2012. Na tratiach ako Assen, Zolder, Monza, Donington a SPA v bitke s ťažkými váhami a okruhovými legendami ako Corvette, Ferrari, Porsche, Mosler a Viper Praga potvrdila správnosť svojej koncepcie a nového prístupu k danej téme. Základné tézy sú spoločné pre všetky autá značky Praga - miesto hrubej sily a veľkého motora sú to malá hmotnosť, agilita a funkčná aerodynamika.

Takto vyzerá jedno ostré kolo Pragy R1 na okruhu SlovakiaRing (pilotuje Danny Van Dongen - Holandsko)

R1 je tretie ručne stavané pretekárske auto. Vzniklo úplne od základov. Predošlé modely (oba stále vo výrobe) si vo svete za ostatné roky našli veľa spokojných majiteľov. Najnovší kus perfektne dokumentuje kompetentnosť a hlboké chápanie tvorcov konštrukcie, dizajnu a aerodynamiky. Praga R1 je majstrovské dielo, ktoré strhuje pozornosť už len pri pohľade na jeho tvar a proporcie.


Tak ľahká ako sa len dá

Dvojmiestna Praga R1 má pri 4170 mm dĺžky, 1800 mm šírky a výške 995 mm len 590 kg bez náplní. Napriek tomu, pilot Pragy R1 dostáva ohromne vysokú mieru pasívnej bezpečnosti a komfort, v autách tejto kategórie doposiaľ nepoznané. Špeciálne v daždi, či v chladnom počasí ponúkne Praga R1 zavretým kokpitom bezpečnejšie a komfortnejšie miesto pre pilota a jeho spolujazdca. Monokok z uhlíkových vlákien zosilnený vnútorným rebrovaním, deformačné zóny pre pohlcovanie kinetickej energie pri nárazoch spredu alebo zo strán, 6-bodové bezpečnostné pásy, vstavaný hasiaci systém, polykarbonátové okná a bezpečnostná palivová nádrž robia z R1 jedno z najbezpečnejších pretekárskych áut na svete!

Pred dvoma mesiacmi sme informovali o dokončení prvého prototypu Praga R1. Dnes už v hale neďaleko SlovakiaRingu beží výroba prvých kusov pre sezónu 2013.

Už základný model má výkonovú hmotnosť len 3,8 kg/kW

Základný model R1 má dvojlitrový atmosférický 4-valcový motor F4R 8332 od Renault Sport Technologies s max. výkonom 155 kW (210 k) pri 7 500 ot. To dáva ľahkému autu sľubnú výkonovú hmotnosť len 3,8 kg/kW. Umiestnený pozdĺžne takmer presne uprostred auta spolu so špeciálne pripravenou 6-stupňovou prevodovkou Hewland JFR upravenou na pneumatické radenie KMP dáva autu veľmi nízke ťažisko a extrémne malý polárny moment zotrvačnosti. Oba tieto fakty sú pre pretekárske autá a ich ovládateľnosť i stabilitu mimoriadne dôležité. Prvý prototyp podstúpil počas októbra 2012 tvrdé testovanie na SlovakiaRingu. Premyslená vyváženosť medzi krásnym vzhľadom a aerodynamickou účinnosťou dávajú Prage R1 spolu s nízkou váhou výrazný prítlak, ktorý sa pilotovi odmení vyššími rýchlosťami a stabilitou v zákrutách.

Praga R1 počas testovania na SlovakiaRingu

Praga R1 počas testovania na SlovakiaRingu

Praga R1 už dokázala, že na SlovakiaRingu dokáže jazdiť porovnateľne ako špeciály triedy GT3. Jej základná cena je 98 000 €, čo je skutočne zlomok ceny auta spomínanej kategórie.

R1 má len to najlepšie z brandže

Praga Cars chce svojim majiteľom ponúknuť len to najlepšie, preto v R1 používa len tie najkvalitnejšie komponenty od renomovaných výrobcov ako brzdy AP racing, prevodovka Hewland, spojka Sachs racing, pneumatické radenie KMP, motor Renault Sport, manažment motora Cosworth, bezpečnostná palivová nádrž ATL, tlmiče Koni, hasiaci systém OMP a mnohé ďalšie...

Úlohou Pragy R1 je otvoriť dvere do profesionálneho okruhového motoršportu tým, ktorí ocenia najlepší pomer medzi cenou a dynamikou. Tiež  moderné, sofistikované a prelomové technológie, bezproblémovú dostupnosť náhradných dielov a nízke prevádzkové náklady. Pre sezónu 2013 v Praga Cars už teraz pripravujú prvé autá pre vlastný Praga Cup, ktorý sa bude jazdiť na viacerých profesionálnych okruhoch v Európe.

Výroba prvých kusov už začala

Znie vám to všetko príliš dobre aby to bolo reálne? Navštívte stránku www.pragaracing.eu, kde nájdete viac obrázkov z výroby, presnejšiu technickú špecifikáciu aj videozáznamy z ostrého testovania R1 na SlovakiaRingu. A toto je len začiatok, priatelia! O Praga R1 budete v budúci rok počuť a čítať oveľa viac... V dieľni neďaleko SlovakiaRingu sa už začala ručná výroba prvých kusov na objednávku. Prvý cieľ je pripraviť 10 áut do jari 2013. Všetkým v Praga Cars držíme palce nech sa darí!

Pozrite si prvú správu o príprave prototypu R1