Proti Prage R1 stáli aj špeciály s oveľa vyšším výkonom.
Ako som už spomenul, konkurencia bola veľká. Pripomeniem, že Praga R1 disponuje výkonom 155 kW (210 k) pri 7250 otáčkach a maximálnym krútiacim momentom 215 Nm pri 5500 otáčkach. K tomu počítajme s nízkou hmotnosťou, ktorá je spolu s náplňami len 595,5 kg a dostaneme výkonovú hmotnosť len 3,84 kg/kW.
Proti nej v kategórii superlight stáli štvorvalcové Radicali SR3 RS s výkonom 195 kW (265 k) a s hmotnosťou 570 kg. Na štarte boli navyše aj verzie SR8 s motormi V8 s maximálnym výkonom 316 kW (430 k), ktoré vážia 733 kg. To znamená, že Praga R1 musela súperiť aj so špeciálmi, ktoré mali viac ako dvojnásobný počet koní.
Praga R1 chce byť spoľahlivý a jednoduchý okruhový špeciál. V rámci prvých pretekov sa jej darilo. V tvrdej konkurencii sa nestratila.
Napriek týmto nevýhodám dokázala Praga v konkurencii obstáť. V kvalifikácii tím tvorený jazdcami Danny van Dongen/Tom Cole dokázal získať s časom 2:07,119 slušné 4. miesto.
V rámci hodnotenia Praga Cup vyhral prvé sobotné preteky Štefan Rosina, ktorý v tomto špeciály sedel vôbec po prvýkrát. V celkovom hodnotení tejto triedy skončil štvrtý. Druhé sobotné preteky vyhrali Danny van Dongen a Tom Cole, za ktorými skončil Štefan Rosina. V celkovom poradí obsadili 5. a 6. miesto. Nedeľné preteky zaklincovali vynikajúcim tretím miestom Leo Hrobárek/Simon Wagner.
Praga R1 dokázala, že jej ďalšou výhodou je spoľahlivosť. Ani v jednom z trojice pretekov nemal okruhový špeciál problémy.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Premiéra Praga R1 bola včera na SlovakiaRingu