Nemal by som tak priamo hneď podsúvať svoj názor, ale mne sa na hybridnej Kone asi najviac páči spojenie elektrického pohonu s v podstate klasickou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Má síce len 6 stupňov a nie je taká dokonale plynulá, ako CVT, lenže na rozdiel od nej nevyháňa motor tak často do bláznivých otáčok pri každom väčšom pridaní plynu. S autom som už pár hodín jazdil – zatiaľ najmä v mestskej premávke – a musím povedať, že mám len maximálne neutrálne, ak nepoviem rovno pozitívne pocity.
Absolvovali sme už aj skúšobnú jazdu na spotrebu vo dvojici na 100 kilometrovom okruhu v Bratislave a okolí a spotreba sa ukázala veľmi príjemná – 4,8 l/100 km. A teraz sa strhne diskusia – načo je to potom, keď "ja jazdím s mojím dízlom za 4 a pol". Prosím, pokojne začnime diskutovať, ale ja tvrdím, ak mám mať pod kapotou niečo elektrické a zachraňovať aspoň časť energie použitej na rozbeh auta, nech to je presne takýto princíp. Po meste, kde sú navyše emisie najkoncentrovanejšie, sa dá s takýmto autom posúvať so spotrebou ešte výrazne nižšou, takže toto má potom celé zmysel.
Hyundai Kona Hybrid sa predáva od 23 490 €, v lepšej výbave a doplnená o príplatkovú farbu, čiernu strechu, vyššiu úroveň bezpečnostných systémov a luxusné kožené elektrické sedadlá cena naskáče na 29 180 €, a to už je suma, ktorá si nepochybne vyžaduje od majiteľa silný vzťah k modernej technike.