Je vôbec prvé Audi Q7 konkurenciou pre Mercedes ML (W163) a BMW X5 (E53)? Prakticky asi áno, ponuka nemeckých automobiliek v tej dobe zďaleka nebola taká široká ako dnes, je nutné však pripomenúť, že Ingolstadt ponúkal aj 7-miestnu verziu, zatiaľ čo stuttgartské a mníchovské modely mali interiér len päťmiestny. Čo mali naopak tieto autá spoločné, bol fakt, že išlo o výkladné skrine a tomu zodpovedala aj ponuka motorov.
S jedinečnou V12 TDI
Ak ste chceli benzínový dvanásťvalec, museli ste dať prednosť sesterskému Volkswagenu Touareg W12, Q7 totiž ponúkala maximálne vidlicový osemvalec. O V12 ste však neprišli. Audi v tomto období tlačilo dopredu naftu, takže ste mohli mať neskutočný V12 TDI, jediný sériový vznetový dvanásťvalec v osobnom automobile na svete.
Samozrejme ani zvyšné dieselové motory neboli „odpad“. Základom bol šesťvalec 3.0 TDI so vstrekovaním common-rail, vyššie stála 4.2 TDI V8. Na to napríklad BMW X5 v žiadnej generácii nemalo odpoveď, pokiaľ teda budeme brať do úvahy počet valcov, objem a niečo tak neuchopiteľného, ako je prestíž.
Zaujíma vás niečo konkrétne na prvej generácii Audi Q7? Alebo ste za jej volantom strávili tisícky kilometrov? Napíšte nám do diskusie.