Toto konkrétne Volvo V40 spolu s nepriamym predchodcom C30 boli práve tými modelmi, ktoré vniesli do nomenklatúry značky trocha neporiadku. Švédi totiž kedysi označovali písmenom C kupé a písmenom V pre zmenu zase kombíky. A teda je zrejmé, že C30 či táto V40 majú k obom spomínaným karosárskym verziám dosť ďaleko. V oboch prípadoch išlo pochopiteľne o kompaktné hatchbacky.
Unikátne 5-valcové motory
V našom teste auta z druhej ruky sa budeme zaoberať Volvom V40 a pre istotu pripomínam, že ide o druhú generáciu. Tá prvá totiž bola tým „klasickým“ spomínaným kombíkom strednej triedy, ktorý nás tu a teraz zaujímať nebude.
Novšia V40 priniesla do triedy hatchbackov osvieženie nielen svojim dizajnom, ale tiež ponukou motorov. A práve v tomto smere sa významne odlišuje od konkurencie. Napriek koncepcii s priečne uloženými pohonnými jednotkami nájdete pod prednou kapotou aj zaujímavé a málo obvyklé 5-valce. A to nielen benzínové ale i naftové.
V tradičnom teste jazdeniek mi prišlo pod ruky práve päťvalcové Volvo V40 s označením D3, ktoré sa svojim zvukom, ale i prejavom motora skutočne odlišuje od všetkého, čo v nižšej strednej triede poznáte a to má len dvojlitrový zdvihový objem. Takže, čo vás zaujíma? Vlastnili ste niekedu túto generáciu V40? Dajte vedieť v diskusii.