Kia Sportage tretej generácie už prišla na trh v dobe veľkého boomu SUV modelov. Prvá generácia bola dizajnovo skôr off-roadom, druhá už ponúkla aj „akú takú“ dávku komfortu, avšak stále s pocitom „kórejského“ auta. Tretia generácia však zmazala predsudky, či už ide o dizajn alebo ponuku výbavy.
K dispozícii ste mali prakticky len 2 zážihové a 2 vznetové motory. Avšak k niektorým bol k dispozícii aj 6-stupňový automat, prípadne kombinácia s pohonom AWD a z toho vznikla skutočne pestrá ponuka.
Testovaný kúsok má 2,0-litrový vznetový štvorvalec a pohon všetkých kolies, avšak na dnes už veľmi vzácnu kombináciu s manuálnou prevodovkou. Ako iste z týchto testov viete, o konkrétne auto nejde. Je to len figurant pre obrázky. Test jazdenky sa bude venovať typovému radu ako takému a skúsenosti s ním, o konkrétne auto na obrázkoch sa zaujímať netreba. Na čo sa pozriem ja, ako funguje pohon všetkých kolies po rokoch v prípade Sportage a ako zvláda ako celok dlhoročnú službu? Prípadne, máte nejaké poznatky s takýmto autom? Dajte vedieť do diskusie nielen otázky, ale aj postrehy, ak takú máte/mali ste doma.