Model 500X bol – po štandardnom Fiate 500 a minivane 500L – treťou päťstovkou na trhu a od počiatku bol dostupný s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi. Z nich ostala doteraz v predaji len naftová jedna-šestka MultiJet, inak sa ponuka agregátov kompletne obmenila. Dnes je skoro nemysliteľné, že ste si mohli kúpiť vznetový dvojliter či zážihové motory bez turba, paleta počas ôsmich rokov na trhu však bola skutočne bohatá.
Manuál i automat, predokolka aj štvorkolka
Okrem verzií s pohonom predných kolies ste mali možnosť kúpiť si s niektorými motormi aj systém 4x4 a za samozrejmosť bol považovaný aj výber medzi manuálnou a automatickou prevodovkou, pričom niektoré mali až 9 rýchlostných stupňov.
Fiat 500X vybudoval značke v triede mestských crossoverov celkom slušné meno a s ohľadom na nedávne uvedenie nových motorov (napríklad 1.5 MHEV), predovšetkým ale ďalšiu medzigeneračnú modernizáciu sa zdá, že sa tento automobil do dôchodku zatiaľ nechystá. Samozrejme sme si na test zobrali prevedenie pred faceliftom, presnejšie povedané model z roku 2018. Máte s daným autom nejakú osobnú skúsenosť? Dajte nám vedieť do diskusie.