Land Rover Freelander I TD4 v redakcii využívame ako kameramanské auto takmer výlučne na asfaltových cestách. Terénu sa však nebojí. Je to presne rok, čo ho používame, urobili sme na ňom viac než 15 tisíc kilometrov a v zásade zatiaľ nedošlo k žiadnej poruche. V teste jazdenky je však druhá generácia, ktorá voči prvej dizajnovo „dospela“ a k tomu sa odklonila od vlastných motorov a tých z dielne BMW.
Land Rover Freelander 2 už využíva motory od Fordu a PSA. V ponuke prevažujú tie od PSA, keďže ide o známy 2,2-litrový HDI motor. Pohon je takmer výlučne vždy všetkých kolies, využíva systém Haldex.
Aké sú však tieto autá po dlhých rokoch prevádzky? Najstaršie kúsky už atakujú 15 a tie najmladšie majú 7 rokov. Čo ich najviac trápi a ktorý motor si vybrať? Máte s daným modelom osobnú skúsenosť? Alebo vás zaujíma niečo konkrétne? Pýtajte sa v diskusii.