Seat Ibiza hral vždy na Slovensku druhé husle. Predaje sesterskej Škody Fabia či Volkswagenu Polo boli vždy vyššie a je to vidieť aj na našom vozovom parku. Pritom Ibiza je odstrkovaná na druhú koľaj neprávom. Testovaná modernizovaná verzia je dôkazom, že by som ju s najväčšou pravdepodobnosťou opäť zaradil do užšieho výberu, ak by som chcel nové auto pre seba.
Konečne s manuálnou prevodovkou
Testovaný kúsok poháňa preplňovaný zážihový litrový trojvalec a veľmi netradične na novinárske autá je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Zalovil som v pamäti a toto je asi len tretie nové auto, ktoré mám na test so spojkovým pedálom.
V tejto kombinácii je Ibiza dostupná so zvýhodneným balíkom Style Family za menej ako 16 tisíc eur. Pritom má presne to, čo by som od nového auta pre nenáročného vodiča požadoval. K tomu má výborný litrový trojvalec (skutočne je dobrý aj v ojazdených autách), takže čo viac by si mohol bežný zákazník priať?
Ak vás niečo zaujíma na tomto konkrétnom testovacom kúsku, dajte nám vedieť v diskusii. Mňa osobne totiž takto jednoducho vybavené auto skutočne baví a sám som zvedavý, čo mi na mojich pár technických otázok odpíšu zo slovenského zastúpenia značky.