Prvá generácia Mercedesu triedy GL s interným typovým označením X164 prišla na trh niekoľko mesiacov po svetovej premiére, ktorá prebehla v rámci januárového detroitského autosalónu v roku 2006. Po dvoch generáciách Mercedesu ML a stálici triede G bolo toto auto len tretím SUV značky, pričom Nemci rozbehli jeho výrobu v Alabame v Spojených štátoch, teda čo najbližšie jeho váženej klientele zvyknutej na autá tejto veľkosti.
Dva vznetové a dva zážihové motory
Prepracovaná verzia prišla na trh v roku 2009, pričom automobilka okrem iného premenovala trojlitrový diesel na BlueTec a osemvalec zo 420 na 450 CDI. Keď už sme spomenuli motory, okrem týchto dvoch agregátov ste mali na výber už len dva zážihové osemvalce M273 s objemom 4,7 a 5,5 litra.
Keďže išlo o najvyššiu stuttgartskú triedu (vo kategórii SUV, trieda S bola samozrejme orientovaná na luxus ešte o niečo viac), rozsah príplatkovej výbavy bol takmer nekonečný. Kto mal poriadny rozpočet, nemal problém zdvihnúť cenu o jedno ďalšie základné GL. To však môže autu z druhej ruky priniesť viac problémov ako výhod, ale o tom si niečo povieme v plnohodnotnom test. Kým sa k nemu dostaneme, máme tu opäť obligátnu výzvu: Čo vás na tomto aute zaujíma, a ak ste ho vlastnili, neváhajte a napíšte nám svoje dojmy a skúsenosti do diskusie.