Už prvé kilometre s novou naftovou Corsou 1.5 D ukázali, aké príjemné a úsporné dokáže byť dnešné malé naftové auto. V otázke spotreby nemá konkurenciu, tradičnú trasu z Banskej Bystrice do Revúcej to malá Corsa v normálnej premávke „dala“ za 3,3 l/100 km (!). Hlboko pod hranicou 2000 otáčok som pritom mal pod pravou nohou celých 250 Nm a ani pod 1500 ot./min. motor nevibroval a v kabíne nedunel. Príjemné je aj tradičné stvárnenie palubnej dosky s klasickými tlačidlami.
Testované auto je ťažké 1170 kg, na „guli“ je pritom schopné potiahnuť až 1,2 t.
Keď prehovorí moderný turbodiesel
Ide o naftovú verziu poháňanú štvorvalcom 1.5 D s kódovým označením DV5RD (Euro 6.2), ktorá si na palube vozí 41 litrov nafty a 13 l roztoku AdBlue. Používa 4 l motorového oleja 0W-20, radí šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a jazdí na zimných pneumatikách Nokian WR A4 205/45 R 17. Má výbavu Elegance a na rozdiel od sesterského Peugeota 208 používa analógový prístrojový panel a veľmi jednoduché ovládanie jednozónovej klimatizácie. Auto zo starej školy? Na pohľad možno, pod karosériou má však peknú „nálož“ modernej techniky.
Zaujíma vás niečo konkrétne? Píšte do diskusie.