Už prvé kilometre s novou naftovou Corsou 1.5 D ukázali, aké príjemné a úsporné dokáže byť dnešné malé naftové auto. V otázke spotreby nemá konkurenciu, tradičnú trasu z Banskej Bystrice do Revúcej to malá Corsa v normálnej premávke „dala“ za 3,3 l/100 km (!). Hlboko pod hranicou 2000 otáčok som pritom mal pod pravou nohou celých 250 Nm a ani pod 1500 ot./min. motor nevibroval a v kabíne nedunel. Príjemné je aj tradičné stvárnenie palubnej dosky s klasickými tlačidlami.

Testované auto je ťažké 1170 kg, na „guli“ je pritom schopné potiahnuť až 1,2 t.

Keď prehovorí moderný turbodiesel

Ide o naftovú verziu poháňanú štvorvalcom 1.5 D s kódovým označením  DV5RD (Euro 6.2), ktorá si na palube vozí 41 litrov nafty a 13 l roztoku AdBlue. Používa 4 l motorového oleja 0W-20, radí šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a jazdí na zimných pneumatikách Nokian WR A4 205/45 R 17. Má výbavu Elegance a na rozdiel od sesterského Peugeota 208 používa analógový prístrojový panel a veľmi jednoduché ovládanie jednozónovej klimatizácie. Auto zo starej školy? Na pohľad možno, pod karosériou má však peknú „nálož“ modernej techniky.

Zaujíma vás niečo konkrétne? Píšte do diskusie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov