Teda možno okrem samotného výkonu motora, ktorý trochu klesol zo 103 kW (140 k) na 95 kW (129 k). Náhradou za stratené kone sú elektro-newtonmetre - tých je teraz spolu celkovo 235, teda o 15 viac. Samotné zrýchlenie je teda rovnaké, klesla však maximálka na 190 km/h, čo je u nás samozrejme len teoretická hodnota - bude nás zaujímať, ako sa Vitara správa pri štandardnej diaľničnej rýchlosti.
Azda jedinou dizajnovou zmenou oproti čisto benzínovej Vitare je horizontálna linka modrej farby v mierne zmenených predných reflektoroch. Nechýba ani nápis HYBRID na piatych dverách, ale to je tak asi všetko. Nová Viara sa stále neopozerala, tak načo ju posielať do kozmetického štúdia.
Smart Hybrid Vehicle by Suzuki
Suzuki do boja s emisiami vytiahlo vlastný 48-voltový SHVS systém mild-hybrid, ktorý má - ako všetci výrobcovia tak trochu zo zúfalstva sľubujú - znížiť spotrebu a zároveň zvýšiť komfort jazdy. Po prvých kilometroch môžem s čistým svedomím vyhlásiť - vodič nevie o ničom. A to je asi dobre.
O práci systému ISG (integrovaného štartér-generátora) s lítium-iónovou batériou, do ktorej nateká jalová energia pri brzdení, sa dozvedá tak maximálne na prístrojovom paneli. No a potom hádam aj pri tankovaní, ku ktorému sa bude musieť vodič odobrať zhruba o liter na 100 kilometrov menej často, ako pri nehybridnej Vitare - teda ak bude páliť 6,2 - 6,4 l/100 km (podľa WLTP). A ešte jeden pozitívny postreh - štartér-generátor predpisovo rozbieha motor len jemným roztočením - čo je príjemné.
Hybridnú Vitaru máme v takmer najvyššej výbave - ELEGANCE, ktorá okrem sledovania mŕtveho uhla či situácie za vozidlom pri vyparkovaní ponúka aj dotykový displej s cúvacou kamerou či navigáciu, 17-palcové leštené disky, ale aj sklopné spätné zrkadlá a bezkľúčové odomykanie a štart. Za to všetko si vypýta 21 850 € a za dvojfarbu ešte 900 €.
Tak teraz naštartujte svoju zvedavosť napíšte do komentov, čo by ste o novej mild-hybridnej Vitare chceli vedieť.