Výfuk je síce nepekný, ale aspoň funkčný
Nové diely nebudú iba kozmetické, ale zlepšia aj jeho jazdné vlastnosti. Nový Odľahčený výfukový systém s klapkami, vyvinutý špeciálne pre modely M, však polarizuje komunitu podobne, ako predná maska. Štyri koncovky v strede s usporiadaním alá Lexus RCF jednoducho pôsobia infantilne. Omnoho lepšie by boli dve veľké “rúry” v strede, miesto štyroch. Výfukovému systému však nemožno uprieť vylepšenie parametrov vozidla, keďže váži približne o päť kilogramov menej ako sériovo vyrábaná verzia a vďaka upravenému prúdeniu spalín ponúkne aj športovejší zvuk. V dobe všemožných regulácií však úprimne pochybujem, že to bude niečo na úrovni BMW M4 z roku 2017.
Toto sa naozaj nepodarilo.
Ešte horším než infantilné koncovky je difúzor, ktorý akoby vôbec nesúvisel so zvyškom dizajnu zadnej časti. Tu si malo BMW zobrať inšpiráciu od Alfa Romeo Giulia QV. Tlmiče športového podvozku M Performance umožňujú možnosti nastavenia svetlej výšky v rozpätí medzi piatimi až 20 milimetrami (odporúčané zníženie je o 10 mm oproti základnému modelu M). Pri nezmenenom nastavení podvozka vodič získa nižšie umiestnené ťažisko, vozidlo sa bude menej nakláňať a zvýši sa jeho rýchlosť pri prejazde zákrutami. BMW Motorsport poskytlo aj brzdové obloženie, ktoré sa používa pri vytrvalostných pretekoch. Zaručuje kratšiu brzdnú dráhu, lepšie reakcie a vyššiu teplotnú odolnosť. V exteriéri si ďalej môžete dokúpiť karbónové doplnky. Krídelká, lišty, spliter, nadstavce prahov a dokonca aj karbónové viečko nádrže.
V zadnej časti si okrem diskutabilného difúzoru a výfukov, môžete vybrať medzi decentnou karbónovou odtrhovou hranou alebo rovno pomerne veľkým spojlerom. Kto by chcel byť naozaj výnimočný, môže siahnuť po nálepkách v trikolóre BMW M. Exkluzívne sú aj disky kolies. Vstupnou bránou sú kované disky Y-spoke 63M Frozen Gunmetal Grey s rozmerom 19 vpredu a 20 palcov vzadu. Vrcholom sú kované disky 1000M, dostupné v lato-bronzovej matnej farbe alebo matnej čiernej farbe. Pri 19” diskoch určených do zimného obdobia si dokonca môžete doobjednať aj zimné reťaze!
Interiér si podľa hĺbky vašich vreciek môžete upraviť na takmer pretekársky stroj. Prispievajú k tomu aj karbónové interiérové lišty M Performance. Volant M Performance Pro sa vyznačuje čalúnením alkantarou, ktorá je pre svoje protišmykové vlastnosti mimoriadne obľúbená v motoršporte. Nechýba ani stredová značka na vrchu volantu. Okrem klasického koženého čalúnenia volantu je k dispozícii aj povrch v kombinácii karbónu a alkantary alebo karbónu a kože. Každý volant M Performance môžu dopĺňať karbónové radiace páčky M Performance. Diely M Performance prídu na trh spoločne s BMW M3 a M4.
Zdroj/Foto: BMW Slovensko