Ešte hladšia hladká jazda :)
Cieľom bolo, aby model LS pri miernom stlačení plynového pedála poskytoval zrýchlenie s lepším zmyslom pre krútiaci moment, vďaka čomu by vozidlo akcelerovalo plynulejšie a tichšie bez častého preraďovania či náhlych výkyvov otáčok motora. Riešením bolo posilniť mieru asistencie elektromotora, a to zvýšením výkonu vysokonapäťového lítiovo-iónového akumulátora hybridného systému.
Vodiči 90% času využívajú do 50% výkonu auta
V Lexuse preskúmali množstvo rôznych akceleračných scenárov vychádzajúcich zo skúseností miliónov vodičov z celého sveta. Na základe analýzy vytvorených veľkých dát sa zistilo, že až 90 % času za volantom vodiči využívajú zhruba 50 % z výkonu dostupného pri plnom otvorení škrtiacej klapky, pričom zvyčajne dosahujú preťaženie nie viac ako 0,3 G. Tím pacujúci na modeli LS si preto ako prioritu stanovil efektívnejšie využitie hnacieho momentu, čo by umožnilo dosiahnuť požadované výkonové vlastnosti pri nízkej rýchlosti – nazývané tiež „voľná akcelerácia“.
Vodič to zaregistruje vo forme rýchlej odozvy aj v prípade, keď nešliapne na plynový pedál prudko, napríklad pri rozjazde v miesta, opätovnej akcelerácii v premávke či pri jazde po kľukatých cestách. Vozidlo ponúka okamžitý prísun výkonu, pričom nárast rýchlosti presnejšie zodpovedá zvyšovaniu otáčok motora.
Jazdný prejav je tichší a plynulejší
Podarilo sa rozšíriť využiteľný rozsah vysokonapäťového akumulátora a znížiť tak rozdiel medzi hnacou silou pred radením a po radení, čo prináša pocit plynulej akcelerácie. Pri jazde rýchlosťou približne 20 km/h so škrtiacou klapkou otvorenou na 40 % sa tak získava 170 Nm krútiaceho momentu navyše. Vďaka väčšej podpore elektromotora môže 3,5-litrový hybridný zážihový motor V6 pracovať pri nižších otáčkach – to znamená pokles o cca 500 otáčok za minútu v prípade zrýchľovania z 0 na 100 km/h pri 40 % tlaku na plynový pedál.
V dôsledku uvedených skutočností, ako aj ďalších zmien časovania pri radení nahor nedochádza pri zrýchľovaní k náhlym výkyvom otáčok. Jazdný prejav je tichší a plynulejší a zároveň lepšie vypovedá o kvalitách vozidla so skvelým krútiacim momentom. Najmä jazda v meste je teraz ešte pohodlnejšia a možno si všimnúť tiež tichší chod, napríklad pri opätovnom spustení spaľovacieho motora po jazde v elektrickom režime.
Tieto zmeny sa podarilo dosiahnuť pri súčasnom zachovaní referenčných kritérií výkonnosti viacstupňového hybridného systému: celkový systémový výkon ostal na úrovni 359 k (DIN)/264 kW, pri zrýchlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy v prípade modelu LS 500h s pohonom zadných kolies a za 5,5 sekundy v prípade modelu s pohonom všetkých kolies. Navyše tým neutrpela životnosť vysokonapäťového akumulátora. S rovnakým cieľom pristúpila automobilka aj k technickým zmenám pohonnej jednotky V6 s dvoma turbodúchadlami v modeli LS 500. Hlavným zámerom bolo upraviť ovládanie škrtiacej klapky a časovania zapaľovania a tiež prepracovať koncepciu radenia 10-stupňovej automatickej prevodovky Direct Shift tak, aby sa pri opätovnej akcelerácii obmedzila potreba podraďovania. V oboch modeloch, LS 500h aj LS 500, sa zlepšilo vnímanie výkonu motora zo strany vodiča. Prispela k tomu úprava funkcie aktívneho potláčania hluku, ktorá priniesla tichší zvukový prejav motora.
zdroj: Lexus News