„Farba vozidla nie je pre väčšinu zákazníkov zásadným faktorom pri výbere vozidla. Zväčša si vyberú technicky kvalitné vozidlo bez ohľadu na farbu. Odtieň je dôležitý maximálne pre 10 % motoristov. Možno to bude znieť prekvapivo, ale farbu častejšie riešia muži ako ženy,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka siete autocentier AAA Auto. Aj preto patrí medzi najpredávanejšie farby už niekoľko rokov strieborno-sivá (21%). Na druhom mieste sa posledné dva roky objavuje biela (18 %), ktorá odsunula na tretie miesto čiernu (16 %). "Tento trend je potom ďaleko zrejmejší u lacnejších vozidiel. V nich vodiči, až na pár výnimiek, riešia len stav vozidla. Maximálne majú 2 - 3 odtiene, ktoré určite nechcú. Pri drahších a zánovných autách zákazníci častejšie trvajú aj na farbe, ktorú preferujú," doplnila Topolová.
Malá časť zákazníkov, ktorá požaduje extravagantné farby, má obvykle celkom konkrétnu predstavu, z ktorej nechcú zľaviť. Naopak, napríklad červená bez metalízy je špecifická tým, že ju len málo akceptujú muži a je viac obľúbená u ženského zákazníckeho publika.
Nudné farby sa predávajú rýchlejšie
Z toho vyplýva aj to, za akú dobu sa auto v autobazáre predá. Rýchlo sa predáva sivá bez metalízy a čierna. Základná modrá sa predáva o 5 dní dlhšie, a to aj napriek tomu, že sú takéto vozidlá lacnejšie. Asi o 10 dní dlhšie sa potom predáva spektrum najčastejších farieb - šedá metalíza, modrá metalíza a biela. Z bežných farieb sa najdlhšie predáva červená bez metalízy, a to o 14 dní dlhšie ako šedá alebo čierna. "Všeobecne sa dá povedať, že dlhšiu dobu si svojho majiteľa hľadajú vozidlá, ktoré sú v tzv. základných farbách, alebo naopak vo farbách extravagantných, ako sú zlaté alebo ružové celo-polepy. Zle sa predáva naopak oranžová bez metalízy alebo žltá. S bielou je to niekedy hop a niekedy trop. Na obyčajných autách je to nevýhoda, na luxusných je naopak vyhľadávaná. Veľmi obľúbený odtieň je napríklad aj žltá kurkuma metalíza od Volkswagenu alebo modrá race od Škodovky," uzavrela Topolová.
Zdroj: AAA Auto