Ešte nedávno to vyzeralo, že kórejský ostrý hatchback so spaľovacím motorom je mŕtvy. Hyundai naznačoval, že budúcnosť najrýchlejších špičkových modelov vidí spojenú s čisto elektrickým pohonom a podporil to uvedením modelu Ioniq 5 N a prípravami na premiéru Ioniqu 6 N, ktorý má automobilka ukázala na prvom zábere.
Viceprezident koncernu a zakladateľ športovej divízie N, Joonwoo Park, v rozhovore pre britský AutoExpress však tvrdí, že to nie je pravda, že najsilnejšie autá budú len elektrické. A naznačuje, že Kórejci pracujú na budúcich autách s hybridným pohonom!
Ostré hatchbacky so spaľovacími motormi: základ divízie N!
Internetová stránka AutoExpressu doslova uvádza, že ide o hybridných nástupcov a u nás veľmi dobre známych ostrých hatchbackov i20 N a i30 N, respektíve i verzie Fastback, aby sme boli presní.
Joonwoo Park v debate popísal odkaz značky vo výrobe zábavných a pritom cenovo dostupných áut so spaľovacím motorom za „základný kameň“, alebo aby sme neimprovizovali, doslova povedal, že tvoria chrbticu.
Hybridná technika ako konkurenčná výhoda?
„Nie je pravda, že s najvýkonnejšími modelmi prechádzame na elektrický pohon,“ hovorí Park a dodáva: „Máme skvelý odkaz v podobe i20 N a i30 N a len pri nich to neostane. V budúcnosti pravdepodobne nebudú existovať konkurenčné hybridy, takže výroba takého vozidla by nám mohla poskytnúť výhodu.“
Aký druh benzín-elektrickej techniky kórejský koncern použije, zatiaľ nie je jasné. Šéf testovacieho oddelenia európskej divízie Hyundai Motor Europe, Alex Eichler, k tomu hovorí: „Sme v štádiu predvývoja hybridných systémov. Pri simuláciách je zaujímavé sledovať, ako sa menia časy na kolo vždy, keď upravíme konkrétne parametre,“ naznačil nekonkrétne Eichler, ale zároveň nepoprel zákulisné správy.
Vysoká hmotnosť nie je riešenie
Joonwoo Park priznal, že jeho tím sa obáva vysokej hmotnosti hybridov a ako príklad uviedol najnovšie BMW M5. „Existujú výhody, nevýhody i kompromisy, ako napríklad váha. Ide o to, ako sa s týmito kompromismi vysporiadame, aby zákazník mohol aj naďalej jazdiť v zábavnom aute,“ upozorňuje spoluzakladateľ športovej divízie N.
Pri otázke smerujúcej ku konkrétnemu automobilu s hybridnou technikou Park neváhal a naznačil: „V budúcnosti by mohlo prísť vozidlo podobné modelu i20 N. Aspoň v to dúfam.“
Čakanie nemusí byť dlhé
Táto novinka spolu s náhradou i30 N by pravdepodobne stála na úplne novej platforme, pretože hardware Ioniqu 5 N a chystaného Ioniqu 3, ktorý nahradí i Konu, je určený výlučne pre elektromobily.
Z uvedeného nie je príliš zrejmé, kedy by sa nová generácia ostrých hatchbackov s hybridným pohonom mohla objaviť, ale AutoExpress z rozhovorov usudzuje, že by sa tak mohlo stať najneskôr koncom roka 2027! A to už nie je tak ďaleko.
zdroj: AutoExpress, Hyundai