Kde sa vzala tá divná móda?

Za všetko vraj môže Čína. Čínski zákazníci autá milujú a takisto milujú robiť dojem. Mnoho automobiliek práve na to zareagovalo a dalo zákazníkom to, čo vraj chcú. 

„Mám taký pocit, že niektorí naši konkurenti snahou zdôrazniť čelné partie automobilu to skutočne v mnoho prípadoch prehnali“, uviedol šéfdizajnér britskej automobilky Julian Thompson. Mnoho týchto modelov prirovnal k škaredému dieťaťu, ktoré za krásne považujú asi len jeho rodičia. Toto vyjadrenie však neznamená, že Jaguar nepôjde touto cestou a stane sa tak pre čínsky trh neatraktívny. Záujem dosiahnuť chcú, no inou cestou. 

dizajn automobilov

Vlastná stratégia 

“Prémiové značky, medzi ktoré patríme, potrebujú súdržný a jasne rozpoznateľný dizajnový podpis. Každopádne automobilový výrobca Jaguár nechce byť na smiech a cestou veľkých predných masiek nepôjdeme. Chceme si byť istí, že Jaguar si zachová civilnosť“,  hovorí Thompson. 

Otázkou ostáva budúcnosť značky Jaguar v Číne, keďže mu tu ako jednému z mála prémiových výrobcov klesli predaje. Naviac sa stále bavíme o zanedbateľnom podiele značky na takom rozsiahlom čínskom trhu. Zdá sa teda, že odlišná stratégia zrejme veľmi nefunguje. Nebude teda prekvapením, že výrazné dizajnové zmeny, ktoré budú viac pochuti Číne, nakoniec aj tak prídu aj do až aristokraticky vnímanej tradičnej britskej značky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: autoforum