Úžasný prvý počin
S Hyundai i30 N už mám skúsenosti z okresiek aj zo Slovakiaringu. Nielen mne, ale aj celej redakcii učaroval svojim charakterom. Ide o skvelý hothatch, ktorý sa nenaháňa za absolútnymi číslami, ale baví neuveriteľným spôsobom. Filozofiu divízie N potvrdil aj Albert Biermann pre Road and Track. Chcú robiť autá pre rýdzu zábavu. "Ak vás zaujímajú časy na okruhu, nastavenia aerodynamiky sú iné, nastavenie odpruženia je iné... Nie je tak príjemné," povedal.
Naháňanie za časmi je strata času
Nedal si ani servítku pred ústa, čo si myslí o značkách, ktoré sa silou mocou zameriavajú na časy na okruhu. Na túto tému chcem už dávnejšie napísať článok, lebo mi to príde až kŕčovito pritiahnuté za vlasy, koľko úsilia a marketingu automobilky vynaložia na to, aby práve ich model bol ten najrýchlejší na okruhu. "Existujú značky, ktoré strávia takmer päť mesiacov na Nurburgringu s množstvom ľudí. Za toto množstvo (času a peňazí) môžeme vyvinúť takmer celé auto. Je to len strata času," povedal Biermann na margo naháňania sa za časmi.
Hyundai N nezaháľa a v budúcnosti nás môže čakať prekvapenie v podobe niečoho výkonnejšieho. Albert Biermann hovorí, že majú pripravené prototypy výkonnejších áut, dokonca s pohonom 4x4. Priestor tu je, najprv však potrebujú získať skúsenosti a feedback z prvého auta.
Zdroj a foto: Road and Track, Hyundai, Carthrottle, Driving