Ján Marosz (OĽANO-NOVA): "Priemerného Rakúšana, ktorý má 3x vyšší plat v porovnaní so Slovákom, dnes natankovanie plnej nádrže stojí o 8 € menej! Kto za to môže? Brusel? Zlé nadnárodné korporácie? Nie! Môže za to vyššia spotrebná daň na Slovensku a sociálna vláda Roberta Fica."

Preto sme informovali o štrajku zamestnancov vo VW Bratislava a na problém sme priniesli pohľad oboch strán. Preto teraz v pekne koncentrovanej forme prinášame krátke, no výstižné video na tému, prečo je na Slovensku pri dlhodobo najnižšej, alebo takmer najnižšej úrovni spomedzi okolitých krajín dlhodobo najdrahšia nafta aj benzín. Je to dané primárne a hlavne jedinou vecou, za ktorú je zodpovedná vláda - spotrebné dane. Nielen, že v prípade benzínu sú špeciálne u nás neprimerané vysoké. Je tu dlhodobo a nelogicky zvýhodňovaná motorová nafta. Spotrebné dane palív sú na Slovensku nastavené nasledovne:

Motorový benzín, v závislosti podľa druhu a obsahu biogénnej látky:
vo výške 550,52 eur na 1000 litrov,
vo výške 514,50 eur na 1000 litrov,
vo výške 597,49 eur na 1000 litrov.

 

Motorová nafta, v závislosti podľa druhu a obsahu biogénnej látky:
vo výške 386,40 eur na 1000 litrov,
vo výške 368 eur na 1000 litrov.