Samozrejme naznačuje to už aj jeho meno Track Series, neznamená to ale, že by si novinka Mercedesu nezaslúžila pozornosť.
Technicky najnovšia verzia AMG GT vychádza z modelu Black Series, v jej technike a úpravách sa však odrážajú skúsenosti značky z pretekárskych špeciálov tried GT3 a GT4. To okrem iného znamená, že aj pod kapotou tohto auta nájdete dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 litra, v porovnaní so sériovou pohonnou jednotkou však prešiel významnými modifikáciami.
V8 biturbo dostalo plochý kľukový hriadeľ, výkonnejšie vstrekovače prevzaté z pretekárskych verzií a v aute je tiež preprogramovaná riadiaca jednotka motora. Výsledkom je 734 koní a maximálny krútiaci moment 850 newtonmetrov.
Na motor je napojená a pri zadnej náprave uložená (systém Transaxle) sekvenčná šesťstupňová prevodovka Hewland HLS, ktorá spolupracuje s nastaviteľným samosvorným diferenciálom v horčíkovej skrini.
524 koní na tonu
O odpruženie auta sa starajú tlmiče Bilstein s nastaviteľnou kompresiou i odskokom a samozrejmosťou je tiež možnosť upraviť svetlú výšku podvozka. Aby bolo skutočne možné Track Series prispôsobiť individuálnym potrebám majiteľa a tiež v závislosti na podmienkach konkrétneho okruhu, nastaviteľné sú tiež priečne skrutné stabilizátory.
Kvôli úspore hmotnosti sú blatníky, prahy, predná kapota, zadní nárazník, veko „batožinového“ priestoru i zadné krídlo vyrobené z uhlíkového kompozitu a aj vďaka tomu sa podarilo zraziť váhu najvýkonnejšieho AMG GT na 1400 kg.
O bezpečnosť Track Series sa starajú oceľové kotúčové brzdy s priemerom 390 milimetrov a 6-piestikovými strmeňmi vpredu a 355 milimetrov a 4-piestikovými strmeňmi na zadnej náprave. Ak by to vodičovi v niektorej zákrute či na rovinke nevydalo, v nasledujúcej chvíli mu bude chrániť krk karbónová schránka obklopená oceľovou klietkou, ktorá je priskrutkovaná k hliníkovému priestorovému rámu.
Nemecká novinka je postavená na 18-palcových kovaný a frézovaných kolesách, na ktoré je možné obuť všetky bežné typy pretekárskych pneumatík s rozmerom 325/660-18 vpredu a 325/705-18 vzadu. Vo výbave nájdete tiež bezpečnostnú palivovú nádrž s objemom 120 litrov, elektromechanický posilňovač riadenia alebo bezpečnostný otvor v streche, ktorým môže pilot opustiť kabínu po zaseknutí alebo zničení dverí.
Koľko si Mercedes za túto hračku účtuje? Keď to porovnáte s exotickými superšportami, tak vlastne ani nie mnoho. Na drevo musíte vysoliť 369 tisíc eur, plus daň. Ak si ale chcete urobiť radosť, nákup radšej neodkladajte. Vznikne len 55 áut. Medzitým sa môžete venovať výberu vášmu srdcu najbližších okruhov.
zdroj: Mercedes