Januárové predaje nebývajú tak silné. Rast ekonomiky však výrazne prospieva aj predaju jazdných áut.
Zatiaľ čo január bežne býva mesiacom, kedy predaje skôr stagnujú, tento rok je opakom. Potvrdzuje sa fakt, že spotrebitelia majú dostatok finančných prostriedkov a po relatívne horších rokoch sa odhodlávajú obmeniť aj veci, ktoré v minulosti odkladali. „Tohtoročné januárové predaje nás príjemne prekvapujú. Za prvých pätnásť dní tohto roka sme zaznamenali nárast predajov takmer o pätinu na Slovensku, v Poľsku je nárast predajov o 50 % a výsledky za celú skupinu, ktorá zahŕňa trhy na Slovensku, v Čechách, v Poľsku a Maďarsku vykazujú rast o 30 %,“ hovorí prevádzkový riaditeľ skupiny AAA AUTO Petr Vaněček.
Kúpa vozidla býva po zaobstaraní si bývania spravidla druhou najväčšou životnou investíciou. V pokrízových rokoch, kedy istota stabilného zamestnania a s ním spojeného príjmu nútila spotrebiteľov držať si staré autá aj za cenu nákladnejšieho servisu, pravdepodobne končí. „Ľudia sa neboja väčších investícií, medzi ktoré zaobstaranie si novšieho vozidla istotne patrí. Priaznivá ekonomická situácia a rastúce mzdy umožňujú zákazníkom kúpu drahších a novších áut aj za cenu využitia úverov,“ dodáva Vaněček.
Pozitívny je aj vývoj veku predávaných jazdeniek. Priemerný vek áut predaných v skupine AAA AUTO medziročne klesol o takmer tri percentá, respektíve približne o dva mesiace. „Vzhľadom k pomerne vysokému priemernému veku vozového parku na Slovensku nás veľmi teší, že sme dlhodobo schopní ponúkať našim zákazníkom čím ďalej tým mladšie jazdenky a ísť tak trocha proti prúdu, ale v konečnom dôsledku správnym smerom,“ uzatvára Vaněček