Nie je žiadnym tajomstvom, že plug in hybridy to začínajú mať v oblasti legislatívy nahnuté. Kým ich myšlienka vyzerá na papieri lákavo a z emisného hľadiska predstavujú malý zázrak, realita už tak lákavá nie je. Za všetkým treba hľadať nezmyselnú metodiku posudzovania ich environmentálneho vplyvu. Už zdravý sedliacky rozum hovorí, že dva a pol tonové SUV nemôže jazdiť za proklamované dva litre na 100 km, čo by samo o sebe ešte nevadilo. Problém však je, že na základe podobne nezmyselných hodnôt je posudzovaný ich vplyv na životné prostredie a z neho vyplývajúce výhody pre automobilky, aj samotných prevádzkovateľov. Tí navyše často auto nepoužívajú tak, ako by mali, aby minimalizovali jeho reálnu spotrebu fosílnych palív. EÚ preto pripravuje obmedzenia, ktoré budú výhody plug in hybridov v prípade ich nesprávneho užívania priamo úmerne znižovať.
Záujem reálne klesá
Ako uvádza JATO Dynamics, práve nenaplnenie očakávaní zákazníkov stojí za ich veľkým odlivom od plug in hybridných modelov. Ukázalo sa to aj v apríli 2022. Kým napredávanejším konvenčným autom bol Peugeot 208 s celkovými aprílovými predajmi na úrovni 15 615 ks, medzi elektromobilmi viedol Fiat 500 (5524 ks), no najpredávanejší plug in hybrid (Ford Kuga) dosiahol len na 3413 ks. Analytici navyše predpovedajú, že podiel plug in hybridov bude do budúcna ešte viac klesať.
TOP 5 – Najpredávanejšie plug in hybridy (apríl 2022)
1. Ford Kuga (3413 ks)
2. Mitsubishi Eclipse Cross (2738 ks)
3. Volvo XC40 (2584 ks)
4. Peugeot 3008 (2451 ks)
5. BMW X1 (2260 ks)
zdroj: JATO Dynamics