Minulý rok rástol predaj prémiových áut v segmente o 8 % (652 000 ks), neprémiové autá stagnovali s prírastkom 1 % (582 000 ks).
Automobilky ako Nissan a Honda opustili strednú triedu už pred rokmi. Aj Toyota plánuje ukončenie výroby Avensisu bez nástupcu. Pritom tento segment zostáva aj naďalej veľmi silným. Za prvých 11. mesiacov roka 2016 predali díleri v Európe viac ako 1,2 milióna vozidiel strednej triedy. Zaujímavé je, že strednej triede posledné roky dominujú prémioví výrobcovia a ich náskok pred mainstreamovými typmi narastá. Prémiové autá sa v segmente predávali o 8 % viac (652 000 ks), neprémiové autá stagnovali s prírastkom 1 % (582 000 ks).
Napriek tomu je stále najpredávanejším autom strednej triedy VW Passat s poklesom medziročných predajov o 8 %. Na ďalších priečkach sa nachádza Mercedes Triedy C, Audi A4 a BMW radu 3. Medziročne rástli najmä novinky v podobe Škody Superb (+ 79 %) a Audi A4 (+ 30 %). Naopak predaje najviac klesli pri Insignii, ktorá už čaká na nástupcu.
„Stále je menej a menej dôvodov na kúpu veľkého mainstreamového sedanu alebo kombi,“ hovorí Felipe Munoz, analytik JATO Dynamics. Ceny základných prémiových modelov sú totiž nižšie ako kedykoľvek predtým. Veľkú popularitu potvrdzuje aj štatistika, kde medzi desať najpredávanejších vozidiel strednej triedy patrí až šesť prémioviek.
Európske predaje v strednej triede za prvých 11. mesiacov roka 2016
Poradie | Typ | Počet ks | Medziročný rast/pokles |
1. | VW Passat | 189 091 | -8% |
2. | Mercedes C | 162 546 | +1% |
3. | Audi A4 | 152 029 | +30% |
4. | BMW 3 | 132 495 | +1% |
5. | Škoda Superb | 79 533 | +79% |
6. | Opel Insignia | 68 495 | -17% |
7. | Ford Mondeo | 66 979 | -9% |
8. | BMW 4 | 63 686 | -6% |
9. | Volvo S60/V60 | 47 429 | -1% |
10. | Audi A5 | 40 913 | -3% |
Zdroj: autonews