Modelový rad X3 sa rozdelí. Kým doteraz vznikala elektrická verzia i modely poháňané spaľovacími motormi na jeden platforme, v prípade nástupcov sa koncepcia zmení.

Batériové SUV s interným typovým označením NA5 bude vznikať na novej koncernovej platforme známej nejaký čas ako Neue Klasse. Podobu náhrady iX3 sme mali možnosť vidieť vďaka marcovému konceptu Vision Neue Klasse X.

Až 9 rokov na trhu a pritom to nebude úplne nové auto

Súčasne s týmto automobilom bude BMW vyrábať aj tradičnú X3 poháňanú benzínovými, naftovými a hybridnými motormi. Toto SUV je vyvíjané pod kódom G45 a je to práve auto z úvodnej fotografie.

Jeho produkcia štartuje (podľa kolegov zo stránky BimmerPost) už v auguste tohto roka a na trhu by nová X3 mala vydržať až do októbra 2033, teda až 9 rokov! Jeho väčšia medzigeneračná modernizácia je naplánovaná na koniec roka 2028.

Ak sú dáta kolegov z BimmerPostu spoľahlivé (a to obvykle sú), máme pre vás aj väčšinu základných technických údajov k novej X3. Bude dlhá 4755 mm, široká 1920 mm, vysoká 1660 mm a rázvor sa skoro nezmení, narastie zo súčasných 2864 milimetrov na 2865 mm.

Mníchov chystá v prvom kole uviesť na trh štyri motorizácie, konkrétne vo verziách 20d xDrive, 20 xDrive, 30e xDrive, M50 xDrive s pohotovostnými hmotnosťami od 1890 do 2057 kg a priemerom kolies od 18 do 21 palcov. Dokonca poznáme aj veľkosť batožinového priestoru – od základných 570 do 1700 litrov, dostupných po sklopení zadných sedadiel.

Tak trochu starý známy?

Mimochodom, významná zhoda v rázvore a nárast do dĺžky len o 21 milimetrov naznačuje, že nová generácia BMW X3 na tom bude so základmi podobne, ako pred pár dňami oficiálne predstavené BMW radu 1. Inak povedané, zrejme nepôjde o kompletne nový automobil, ale hĺbkovo prepracované súčasné auto, známe pod interným kódom G01/F97 (X3 M).

V roku 2025 potom bude nasledovať X3 20 výlučne s pohonom zadných kolies a šesťvalcový diesel 40d xDrive.