O technicky zaujímavý počin sa postarala čínska vetva mladoboleslavskej automobilky. Práve Čína je totiž známa náklonnosťou k predĺženým verziám sedanov a limuzín, koniec koncov, nie je tajomstvom, že aj prvá generácia modelu Superb má technický pôvod v „čínskej“ verzii predĺženého Audi A6. Boleslav to však vtedy celkom nedotiahla a počas výroby museli prvý Superb dodatočne vystužovať. Neprimerane sa totiž torzne krútil, čo spôsobovalo veľa následných problémov. Ale to som už trochu odbočil. Čínska Octavia Long dostala obchodné pomenovanie Octavia Pro a ide do normálneho predaja. V Európe na ňu máme pochopiteľne zabudnúť, na druhej strane, na čo by nám tu aj bola, však?
Škoda Octavia Pro je dlhá 4753 mm (európska Octavia má 4689 mm) a jej rázvor náprav má hodnotu 2730 mm (európska verzia 2686 mm). Verzia Pro má motor 1.4 TSI (110 kW/150 k), dvojspojkovú prevodovku DSG a viacprvkovú zadnú nápravu.
Dlhá a športová. Aspoň na oko
Okrem dĺžky si čínski zákazníci evidentne potrpia aj na poriadne divadlo so svojím autom na ulici, Octavia Pro preto na seba strháva pozornosť rovnakými trikmi ako športová Octavia RS. Octavia Pro dostala nárazníky z verzie RS, čiernu strechu, čierny kryty vonkajších spätných zrkadiel či ďalšie čierne doplnky na karosérii. Tie môžu byť kombinované s chrómovanými doplnkami a lištami, pretože na chróm a poriadny lesk si Číňania potrpia za každých okolností.
Octavia Pro má 12-palcový stredový dotykový displej a 10,25-palcový digitálny prístrojový štít.
Octavia Pro predstavuje vrcholnú verziu, čomu zodpovedá aj jej vnútorné vybavenie. Predsa len je určená pre náročnejších zákazníkov vyžadujúcich určitý štýl. V jej kabíne preto nájdeme športový trojramenný volant, 12-palcový stredový dotykový displej, 10,25-palcový digitálny prístrojový štít a v podstate všetku dostupnú príplatkovú výbavu určenú pre modelový rad Octavia IV. O jej dovoze do krajín EÚ sa pochopiteľne ani neuvažuje.
zdroj: Škoda Auto