Nepochybujeme v najmenšom o tom, že aj v Európe pár ľudí po novom Escalade IQL zatúži. Mali by si však pamätať, že šoférovanie tohto „osobného“ automobilu bude vyžadovať nejaké skúsenosti, ideálne s jazdením v nákladom vozidle.
Koncern General Motor sa stále vytrvalo odmieta vyjadriť na otázky, akú má pohotovostnú hmotnosť o čosi kratší model IQ, z predbežných informácií to ale vyzerá, že by mal mať takmer presne 4 tony. IQL zásadne ťažší asi nebude, využíva totiž rovnakú techniku. Má však o 107 milimetrov predĺženú zadnú časť karosérie, ktorá určite niečo váži, a preto predpokladáme, že sme na úrovni cirka 4,1 tony. S užitočným zaťažením okolo 500 až 600 kg (podobne ako sesterský GMC Hummer EV, ale môže to byť i viac) sme na hranici okolo 4,7 tony.
V porovnaní so zvyškom trochu malé brzdy
A teraz si predstavte, že tento kolos brzdia kotúče s priemerom len 355 mm vpredu a 357 mm vzadu! Môžete samozrejme namietať, že väčšinu pohybovej energie zrekuperujú elektromotory, čo je pri bežnej jazde pravda. Celkom by nás ale zaujímalo, ako sa brzdový systém zachová pri opakovanom ostrejšom spomalení.
Len aby ste si dokázali predstaviť, ako presne je Escalade IQL veľký: má dĺžku 5803 milimetrov, takže patrí k najdlhším momentálne sériovo vyrábaným „osobným“ autám na svete. Rázvor je na úrovni rázvor 3459 milimetrov a pozor pri zúženiach na ceste alebo snahe dostať sa do podzemných garáží. So spätnými zrkadlami má IQL šírku 2390 mm a výšku 1991 mm.
Viac nákladového priestoru ako v mnohých dodávkach
Asi vás neprekvapíme, ak povieme, že ako z iného sveta je tiež vnútorný priestor. Elektrický Cadillac má tri rady sedadiel a aj pri plnom obsadení vám dokáže ponúknuť batožinový priestor s objemom 686 litrov v kabíne a ďalších 345 litrov pod prednou kapotou. Inak povedané, v základe máte 1031 litrov.
Sklopením tretieho radu dostanete v zadnej časti 2135 litrov a ak zložíte aj druhý rad sedadiel, máme k dispozícii 3546 litrov. Pripočítajte „frunk“ a môžete prevážať náklad s objemom skoro 3,9 metra kubického! A to vám auto dovolí pripojiť k ťažnému zariadeniu brzdený príves s hmotnosťou 3,4 tony.
S uvedenými číslami vám kapacita akumulátora 205 kilowatthodín asi ani nebude pripadať prehnaná. GM v každom prípade tvrdí, že vám táto energia bude stačiť na dojazd 740 kilometrov. Samozrejme ide o metodiku EPA, ktorá je o čosi prísnejšia ako WLTP. Podľa nej by Escalade IQL mal v Európe akčný rádius okolo 830 kilometrov.
Pretože Cadillac využíva 800-voltovú architektúru, môžete ho nabíjať maximálnym výkonom 350 kilowattov. Čas nabíjania z 10 na 80 percent výrobca neuvádza, hovorí ale, že 10-minútové pripojenie vám v ideálnych podmienkach predĺži dojazd o 187 kilometrov.
Dynamika superšportu, výbava Rolls-Royce
Ešte pôsobivejšie sú výkony. Dvojica elektromotorov dokáže vyprodukovať systémových 762 koní a najvyšší maximálny kombinovaný krútiaci moment 1064 newtonmetrov. S touto výbavou auto dokáže aj napriek enormnej hmotnosti vystreliť z miesta na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za 4,7 sekundy.
Podobne neskutočná je i výbava tohto auta. V základe máte 21 reproduktorov. Objednajte si prostrednú verziu audiosystému a máte ich 38. Málo? Tak si môžete priplatiť za vrcholné AKG a kabínu vám ozvučí 42 (!) reproduktorov.
Vodič i spolujazdec majú pred sebou na palubnej doske 55-palcový displej, celá posádka využíva päťzónovú automatickú klimatizáciu. Samozrejmosťou je vzduchový podvozok, magneto-reologické adaptívne tlmiče štvrtej generácie, možnosť obojsmerného nabíjania „z vozidla do domu“ a ak si objednáte paket Executive Second Row, vytvoríte z Escalade IQL luxusnú obývačku, ktorá má v druhom rade len dve samostatné kreslá.
K nim patrí vyhrievanie, ventilovanie, masážna funkcia či konzola medzi sedadlami so sklápacími stolíkmi a indukčnými nabíjačkami pre mobilné telefóny. Súčasťou paketu sú tiež dva 12,6-palcové displeje namontované na zadnej strane predných hlavových opierok.
Koľko si GM za túto vec účtuje? Cadillac Escalade IQL stojí v základnej výbave 132 700 dolárov, v prepočte približne 122 500 eur.
zdroj: Cadillac