O model Kodiaq bol a je stále veľký záujem. Po modeli Yeti, ktoré sa dalo považovať za prvé novodobé SUV od Škody, bol práve Kodiaq braný ako zástupca veľkých SUV, kam sa Yeti ani omylom nehodil. Po Kodiaqu nastala ofenzíva značky na poli SUV a už tu máme aj elektrické SUV Enyaq.
Omladená verzia Kodiaqu prichádza práve v polovici životnosti modelu a jej úlohou bude udržať Kodiaq na rovnakej úrovni z hľadiska obľúbenosti zákazníkov. Veď doteraz predali už cez 600 tisíc kusov Kodiaqov. Avšak späť k tej modernizovanej verzii. Samozrejme najväčšie zmeny nájdeme vpredu.
Odlišná je maska, na ktorú sú napojené nové LED svetlá. Tie sú užšie, v sérii majú LED a za príplatok Matrix LED. Kodiaq sa tak zaradí k ďalším modelom Škody, ktoré túto funkciu ponúkajú. Do ponuky pribudnú aj iné dizajny kolies, predný a zadný nárazník majú zmenenú štruktúru. K tomu sa pridáva čierno lakovaný spojler s tretím brzdovým svetlom. Zmenu prekonali aj zadné LED svetlá s dizajnom koncových svetiel do tvaru písmena C.
V interiéri je menej zmien. V najvyššej výbave budú k dispozícii aj ergonomické sedadlá s perforovanou kožou, vyhrievaním či odvetrávaním alebo masážou. Do série sa stále nedostal digitálny displej, v sérii budú ešte stále dostupné analógové „budíky“.
Kodiaq RS tentokrát s benzínom, bude oň záujem?
Motory
Základný 1,5 TSI bude jediný v ponuke s manuálnou prevodovkou. Ponúkne 110 kW (150 k) a za príplatok sedemstupňové DSG. Vyššie bude 2,0 TSI s 140 kW (190 k) a vo verzii RS až 180 kW (245 k). Vznetové motory budú vždy len ako 2,0 TDI s 110 kW (150 k) alebo 147 kW (200 k). Všetky motory nad 140 kW (190 k) majú sériovo pohon všetkých kolies a samozrejme tiež 7-stupňové DSG.
Čo sa týka očakávaného RS? Tak ten prešiel z 2,0 bi-TDI na 2,0 TSI a posilnil na spomínaných 180 kW (245 k). V sérii budú Matrix LED svetlá, čierna lesklá maska chladiča, 20-palcové disky alebo odlišný predný nárazník voči bežným modelom Kodiaq. V interiéri sú športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami a logom RS.
zdroj: Škoda