Po 25 rokoch existencie modelov RS je RS Q8 vôbec prvým SUV. Dopyt po športových a výkonných SUV je obrovský, a preto sa ani Audi nebálo vydať do tohto segmentu. Podobne ako RS6 Avant a RS7 Sportback, aj nové športové SUV-kupé skrýva pod kapotou 4-litrovú V8-čku twin-turbo s mild-hybridným systémom, ktorý dokáže do rýchlosti 22 km/h jazdiť s vypnutým motorom.
Z 0 - 100 km/h za 3,8 s
A čo celkový výkon? 441 kW (600 koní) a 800 Nm krútiaceho momentu. Aj vďaka tomu zvládne RS Q8 akceleráciu z 0 – 100 km/h len za 3,8 sekundy, čo je iba o 2 desatiny pomalšie ako Urus. V porovnaní z 0 – 200 km/h už ale Audi (13,7 s) oproti Lamborghini (12,8 s) trochu stráca. Keď sa nad tým zamyslím, je vcelku šialené, že porovnávame zrýchlenie z 0 na 200 u SUV-čiek s váhou cez 2 tony. Maximálna rýchlosť u RS Q8 je obmedzená na 250 km/h, no za príplatok dorovná Urus na 305 km/h.
Atraktívny dizajn
Dizajn Q8 môže byť jednou z najvýraznejších zbraní v porovnaní s konkurenciou. Ide totiž o jedno z najatraktívnejších SUV na trhu a športové prvky tomu len pomôžu. V porovnaní s klasickou Q8-čkou má RS-ový model agresívnejší predný nárazník s väčšími náduchmi, dve oválne koncovky výfukov typické pre modely RS, 23" disky a Matrix-LED svetlomety.
Na zastavenie rozvášnených 600 koní treba aj kvalitné brzdy. RS Q8 ponúka karbón-keramické brzdy s priemerom predných kotúčov 440 mm a zadných 370 mm. Nechýba ani vzduchový podvozok, aktívne stabilizátory, zadný diferenciál, natáčanie zadnej nápravy či vektorovanie krútiaceho momentu. V porovnaní so štandardnou Q8 auto narástlo aj do šírky. Vpredu o 10 mm a vzadu o 5 mm.
Audi RS Q8 príde na trh začiatkom prvého štvrťroku 2020. Základná cena by mala štartovať na sume 127 000 eur, čo je v porovnaní s takým Urusom o takmer 80-tisíc menej.
Foto: media.audiusa.com