V konkurenčnom boji medzi RS, M či AMG modelmi Porsche s Panamerou zasadilo veľmi silný úder s Panamerou Turbo S E-Hybrid, ktorá mala s pomocou elektromotora až 500 kW (680 k) a 850 Nm. To bolo v triede luxusných limuzín najviac (ak ma pamäť neklame). Po modernizácii však túto verziu na zrýchlení „dala dole“ aj slabšia motorizácia Turbo S.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tá mala zo 4,0-litrového preplňovaného V8 solídnych 463 kW (630 k), 820 Nm a zrýchlenie na 100 km/h za fenomenálnych 3,1 sekundy. A keď už bolo Porsche pri modernizácii „vo švungu“, prečo neponúknuť aj novú najvýkonnejšiu verziu? A tak tu máme novú Panameru Turbo S E-Hybrid.

Takmer 300 kg navyše

Využíva rovnaký 4,0-litrový zážihový V8, ktorý samotný produkuje 420 kW (571 k). Avšak s pomocou elektromotora s 100 kW (136 k) si to v systémovom výkone dokáže „vyšvihnúť“ na spomínaných 514 kW (700 k) a 870 Nm. Sériovo je to tak najvýkonnejšia luxusná limuzína na svete (nerátame rôznych úpravcov). Lenže s pridanou hmotnosťou elektromotora a akumulátora je voči Turbo S verzii pomalšia, konkrétne na 100 km/h to namiesto za 3,1 sekundy zvládne za 3,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je na úrovni 315 km/h. Spomínaná pridaná hmotnosť znamená 2425 kg voči 2155 kg pre Turbo S. Teda takmer 300 kg.

Kapacita akumulátora je teraz 17,9 kWh miesto 14,1 kWh. Podľa WLTP tak zvládne čisto na elektriku 50 km, v čisto mestskej premávke do 56 km. Nabíjací výkon je na úrovni 7,2 kW, čo by malo stačiť na nabitie akumulátora do 3 hodín.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Okrem tejto verzie Porsche predstavilo aj úspornejší plug-in hybrid 4 E-Hybrid. Ten rovnako ako nedávno predstavený 4S E-Hybrid má 2,9-litrový V6 motor, ktorý samotný ponúka 243 kW (330 k) a systémovo 340 kW (462 k) s 700 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za stále skvelých 4,4 sekundy.

Portfólio ešte rozšírili o verziu 4S. Tá má tiež 2,9-litrový zážihový V6 motor, avšak len ten naladený na 324 kW (440 k) a 550 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 4,1 sekundy a maximálna rýchlosť končí na 295 km/h. Množstvo príplatkov zostáva rovnaké.

Základná cena pre najvýkonnejšiu Panameru Turbo S E-Hybrid sa začína na 185 537 eur, Panamera 4S sa začína na 115 241 eur a základný hybrid 4 E-Hybrid na 110 369 eur. Ešte doplním, že okrem týchto verzií je v ponuke základná Panamera s pohonom len zadných kolies, verzia 4 s pohonom všetkých kolies, Panamera GTS, 4S E-Hybrid a najrýchlejšia Panamera Turbo S.

Zdroj: Porsche TS