Kupé RC F modelového roku 2020 sa môže pochváliť vyšším výkonom. Aby toho nebolo málo, priniesli limitovanú Track Edition. Čo to znamená pre záujemcov? Nadšenci sa už nemusia rozhodovať medzi luxusom na bežnú jazdu a výkonom (nielen) na okruh. RC F Track Edition spája luxus a remeselnú kvalitu značky Lexus s výkonovými vylepšeniami, ktoré možno bežne nájsť len pri exotických modeloch značky.
„Nový model RC F využíva výhody neustáleho vývoja už od pôvodného uvedenia na trh. S najnovšími vylepšeniami pomáha ďalej odlišovať značku F. Ide o rýchle, spoľahlivé a mimoriadne schopné vozidlá s vysokým výkonom, ktoré využívajú celý rad technológií, s ktorými je ich výkon dostupný pre vodičov bez ohľadu na úroveň zručnosti,“ povedal Koji Sato, výkonný viceprezident spoločnosti Lexus International.
Aké zmeny zasiahli RC F?
Škála zmien je široká, od výkonu až po estetiku. Jedným z cieľov bolo zníženie hmotnosti. Odľahčenie sa odohralo vzadu najmä pri pohone, vpredu upravili a odľahčili nasávanie aj kompresor klimatizácie. Odľahčenie sa dotklo aj komponentov prednej nápravy. Niektoré sú po novom z hliníka. Inžinieri zapracovali aj na silentblokoch, a to ako na nápravách, tak aj na uchytení motora, či riadenia.
Podotýkam, že ak chcete atmosférické kupé, mali by ste sa poponáhľať. Veľa ich neostáva. Hľadáčik vám možno padne na tento model. Pod kapotou je 5,0-litrový V8. Parametre má ohromujúce. Po novom to je 457 koní a krútiaci moment 520 Nm pri 4 800 ot./min. Aj osemstupňová automatická prevodovka prešla úpravami. Zmenili hodnotu stáleho prevodu z pôvodných 3,13 na 2,93. Vďaka systému Launch control akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.
RC F je obuté na nových pneumatikách. Spolupracovali pri nich s Michelin. Majú hrdý názov Pilot Sport 4S, ktoré by mali lepšie zvládať kritické situácie, predovšetkým nedotáčavosť, či lepšiu smerovú tuhosť v hraničných podmienkach.
A ako sa zmenil dizajn? Vpredu sú nové svetlá s technológiu LED. Vzadu pozorné oko rozpozná nové zadné svetlá integrované do nárazníka s novým tvarom.
RC F Track Edition sa nebojí okruhov
Limitovaná séria RC F Track Edition obsahuje navrhnutú skupinu vylepšení, ktoré spoločne dokážu posunúť výkon na vyššiu úroveň. Edícia bola vyvinutá v spolupráci s pretekárskymi tímami Lexus pôsobiacimi v sériách Super GT a IMSA. Jednou z kľúčových oblastí je lepšia aerodynamika. Vpredu dominuje nasávanie vzduchu z uhlíkových vlákien. Vzadu je pevné krídlo tiež z karbónu. Celkom netypická zmena, keďže bežný model má aktívny spojler. Toto riešenie súčasne znižuje odpor vzduchu a zvyšuje prítlak. Vývoj tohto spojleru bol náročný. Každopádne sa im podarilo pridať až o 26 kg prítlaku naviac v porovnaní s bežnou verziou, aj keď neuvádzajú, pri akej rýchlosti, no dá sa predpokladať, že pri maximálke.
Každý model Track Edition dostal brzdy Brembo s uhlíkovo-keramickými komponentami. Sú ľahšie ako oceľové verzie a zároveň lepšie odolávajú teplu. Brzdiče a kotúče zakrývajú disky z dielne BBS. Nesú sa v štýle pretekárskeho špeciálu RC F GT3. Práve vďaka týmto úpravám klesla aj neodpružená hmotnosť. Len v samotnej prednej časti to je zhruba 25 kíl.
V limitovanej verzii sa k slovu hlási karbón. Nájdete ho na streche a kapote, či dokonca aj za zadnými sedadlami. Rovnako, aj taká „banalita“, akou sú výstuhy nárazníkov, sú vyrobené z karbónu. Takže si 2-krát rozmyslite, či túto nespútanú čistú atmosférickú silu niekde opriete.
Váhu redukovali aj na výfukovom systéme, na koncovky a tlmiče použili aj titán. Pre mňa osobne je trochu sklamaním, že sa ešte trošku v limitke nepohrali aj s motorom. Ten je totiž na chlp rovnaký s bežnou verziou. Avšak zrýchlenie z 0 na 60 mph je pod 4 sekundy. No pozor! Z 0 na 60 mph je to o trošku menej, ako 0 na 100 km/h!
A čo dizajn? Karoséria bude len v odtieni bielej Ultra White a sivej Nebula Matte Gray. Interiéru dominuje červená. Sedadlá kombinácia červenej kože a alcantary, na dverách a palubnej doske je červené obloženie z uhlíkových vlákien.
Do predaja sa obe verzie dostanú už o zhruba 3 mesiace. Cenovka? To zaujíma aj mňa. Avšak zatiaľ sú na tento údaj veľmi skúpi. Odhalia to až pred predajom. Každopádne, jedna oblička bude určite málo...
Zdroj: LEXUS