Opel Astra K GSi bude predovšetkým športové auto na každý deň, s hravým podvozkom.
Bude Opel Astra K GSi ďalší zábavný Opel?
Celkovo bude rad GSi zameraný na ľahkosť a hravosť. Obrovské skoky vo výkonoch očakávať nemusíme, Opel sa má pod vedením PSA zamerať na vodiča, čo nie vždy znamená najväčší výkon, ale naopak nižšiu váhu auta a dobre nastavený podvozok. V rámci ponechania komfortu môžeme od Astry GSi očakávať mierne odľahčenie. Motoricky bude k dispozícii zaujímavá paleta motorov z vrcholu aktuálnej ponuky Opel Astry. U dieselových motorov 1,6 BiTurbo 118 kW (160 k). Je možné, že ten motor by mohol posilniť o pár kW. U benzínov to bude zaujímavejšie, buď to bude 1,6ka z dielní Opel s minimálnym výkonom 147 kW (200 k), možno aj trochu viac (1,6-ka BMW/Mini-PSA sa zatiaľ nezaradí do motorovej palety Opel).
Správy o tom, že sa legendárny 2,0 turbo (Opel má dlhoročnú tradíciu v turbomotoroch s objemom 2 litre s pomerne veľkým výkonom, ktorý neustále vylepšujú) nezmestí, boli vylúčené Astrou TCR (má dvojliter s výkonom 243 kW), ktorá je síce okruhovým variantom, ale skelet má identický. To znamená, že do úvahy prichádza aj 2-liter z Insignie naladený na výkon v rozmedzí 147 kW (200 k) až 191 kW (260 k), akýkoľvek vyšší výkon bude vyhradený až modelu OPC, ak mu PSA da zelenú.
Budúcnosť Oplu pod krídlami PSA... Mýty A fakty
Ku koncu článku si poďme trochu priblížiť možnú budúcnosť modelov OPC, ale aj Oplu pod krídlami PSA. PSA by chcela do istej miery obmedziť rozmach motorovej, výbavovej, karosárskej a technickej palety Opelu z dôvodu, že nestoja na ich platformách, a to ich stojí nadmerné financie (aj keď sa povráva, že nový Peugeot 508 a nový Citroen C6 budú postavené na základoch Insignie). Tento krok im vie ušetriť obrovské množstvo financií. PSA bude nové generácie Oplov stavať na ich základoch, ale ponechá Oplu veľkú mieru individuality, zároveň ale využije možnosť nahliadnuť do technických skladov Opel a skopírovať a prispôsobiť danú techniku svojmu obrazu a výrobnému procesu. Ak Astra K OPC opustí výrobné brány, mala by disponovať 2-litrovým motorom s výkonom v rozmedzí 213 kW (290 koni) až 227 kW (310 koni) len v 5-dverovom karosárskom variante. Je pravda, že sa objavili chýry o vysoko výkonnej 1,6 Turbo atakujúcej 220,5 kW (300 koni), ale tieto info by som nebral moc vážne. Opel má vďaka svojej motor-športovej divízii (TCR/OPC) sklady plné dielov zo špeciálu TCR, tak pochybujem, že by túto možnosť nevyužili a niektoré diely a postupy neupravili a nedali do civilnej verzie OPC. Opel Insignia OPC je ďalším automobilom, nad ktorým visí veľký otáznik, a to z dôvodu výborného podvozku a možnej premárnenej šance Oplu. V sesterskom Holdene Commodore sa Insignia predáva s 235 kW (320 koní) V6 s objemom 3,6 litra, a tak nevidím dôvod, prečo by nemala doraziť. Hovorí sa, že Buick dokonca zvažuje a testuje inštaláciu V6 3,6 Bi-Turbo (motor LF3 poprípade LF4) motoru z dielne Cadillac s možným výkonom 294 kW (400 koní) až 346 kW (470 koní), ktorý sa vraj do motorového priestoru Insignie (Buick Lacrosse) naprieč zmestí. Je pravda, že Európa je aktuálne zameraná na maloobjemové agregáty, takže poslednou možnosťou je 2,0 Turbo s možným výkonom 243 kW (330 koní) až 257 kW (350 koní), čo je v možnostiach tohto agregátu, aby mal dostatočnú spoľahlivosť a životnosť. Ďalšou zaujímavosťou je, že by Insignia OPC mohla dostať Drift Mod, akým disponuje Ford Focus RS. Ako to všetko dopadne je aktuálne v rukách PSA, tak sa nechajme prekvapiť. Nakoniec Vám pridávam video z testovania Opel Astra K TCR.