Predná časť Peugeotu 508 odráža vývoj nových štýlových a estetických kódov značky aplikovaných pôvodne na koncepte SR1 so samostatnou "tlamou", ktorá vyzerá, akoby sa "vznášala", a šelmovitými svetlometmi so starostlivo prepracovaným výrazom dosiahnutým pomocou "LED " zreteľných vo dne i v noci.
V zadnej časti má sedan tri rady LED diod maskované tromi vyčnievajúcimi červenými „pazúrmi.“ Verzia SW (kombi verzia) tvarovo pripomína "pažbu" s červenou svetelnou lištou, ktorá sa rozsvieti po zapnutí svetiel.
Vrcholom ponuky pri uvedení na trh bude nový motor 2.2 l HDi FAP 150 kW (204 k) vo verzii Peugeot 508 GT
Každý cestujúci využíva štatút privilegovanosti podporovaný najmä vysokým pohodlím a priestorom v automobile. Vo verzii SW je pohoda na palube umocnená obrovskou panoramatickou presklenou strechou s 1,62 m2 zasklenej plochy. Batožinový priestor je tiež priestranný a praktický. V sedane poskytuje štedrý objem 545 l, a v SW 660 l. Operadlá delených sedadiel možno sklopiť jedným pohybom a vytvoriť rovnú podlahu, pričom objem batožinového priestoru dosiahne 1 581 l, v sedane a 1 865 l v SW.
Operadlá delených sedadiel možno sklopiť jedným pohybom a vytvoriť rovnú podlahu, pričom objem batožinového priestoru dosiahne 1 581 l, ako objem vody (1 381 dm3 VDA), v sedane a 1 865 l (1 598 dm3 VDA) v SW.Tento rad, ktorý sa začína s úrovňou emisií 109 g/km CO2 s novým systémom e-HDi, bude neskôr vybavený technológiou HYbrid4 s výkonovým potenciálom 147 kW (200 k), pohonom 4 kolies a s emisiami iba 99 g/km CO2. Aktuálnym vrcholom ponuky Peugeotu 508 je nový vznetový motor 2.2 l HDi FAP 150 kW (204 k), ktorý umožňuje dosahovať parametre na úrovni motora 407V6 diesel, avšak pri znížení dopadu na životné prostredie o viac ako 30 %!
Kombi verzia SW Peugeotu 508
Peugeot 508 bude k dispozícii s dvoma typmi nápravového systému: nová predná náprava pseudo-McPherson pre základ modelového radu poskytujúca kompromis medzi komfortom odpruženia, vedením stopy a stabilitou na vozovke, a športovejšia predná náprava s dvoma trojuholníkovými ramenami s oddelenou tehlicou vo verzii GT, v záujme vysoko dynamických jazdných vlastností, ktoré sú v súlade s parametrami motora 2.2 l HDi FAP 204 k.
Peugeot 508 pohľad zozadu
Peugeot 508 je vybavený farebným displejom pred vodičom. Jedná sa o priehľadnú lamelu z polykarbonátu s dymovým zafarbením a antireflexnou úpravou, na ktorú sa zo zadnej strany krytu združeného prístroja premietajú základné informácie: rýchlosť, údaje regulátoru, obmedzovača rýchlosti a navigačné povely. Okrem komfortu používania pri každodennej jazde i pri dlhých cestách je tento prvok výbavy pre vodiča prínosom aj z pohľadu aktívnej bezpečnosti (vodič nespustí oči z vozovky a je schopný okamžite zaostriť pohľad z displeja späť na vozovku ).
Peugeot 508 interier
Vznetové motory typu 508 HDi FAP:
- 1.6 l e-HDi FAP 82 kW (112 k), 285 Nm(1), robotizovaná 6 rýchlostná prevodovka (BMP6); CO2: 109 g/km(2);
- 1.6 l HDi FAP 82 kW (112 k), 254 Nm(1), manuálna 5 stupňová prevodovka; CO2: 124 g/km;
- 2.0 l HDi FAP 103 kW (140 k), 340 Nm(1), manuálna 6 stupňová prevodovka; CO2: 125 g/km;
- 2.0 l HDi FAP 120 kW (163 k), 340 Nm, manuálna 6 stupňová prevodovka; CO2: 149 g/km;
- 2.2 l HDi FAP 150 kW (204 k), 450 Nm, manuálna 6 stupňová prevodovka; CO2: 150 g/km.
Zážihové motory typu 508:
- 1.6 l VTi 88 kW (120 k); 160 Nm, robotizovaná 6 rýchlostná prevodovka (BMP6); CO2: 144 g/km(3);
- 1.6 l THP 115 kW (156 k); 240 Nm, manuálna 6 stupňová prevodovka; CO2: 149 g/km;
- 1.6 l THP 115 kW (156 k); 240 Nm, manuálna 6 stupňová prevodovka; CO2: 164 g/km.
Peugeot 508 je automobil, ktorým značka vstupuje do éry technológie e-HDi, STOP & START novej generácie. Rýchly, účinný a tichý e-HDi umožňuje znížiť spotrebu a emisie CO2 (až o 15 % v meste) s dokonalým jazdným komfortom, pri súčasne maximálne príjemnom používaní, čo je pri tomto systéme nový moment. Využíva sa v kombinácii s motorom 1.6 l HDi FAP spriahnutým s BMP6 (robotizovaná 6 rýchlostná prevodovka), aby čo možno najviac zákazníkov mohlo využívať maximálne možnú úsporu paliva. V období uvedenia na trh dosahuje spotrebu v kombinovanej prevádzke 4,4 l/100 km pri emisiách CO2 iba 115 g/km, pričom v priebehu roka 2011 sa Peugeot 508 1.6 l e-HDi FAP vďaka riadenému prívodu vzduchu dostane pod hranicu 110 g/km pri spotrebe 4,2 l/100 km.
Peugeot 508 GT
Nový motor 2.2 l HDi FAP s výkonom 150 kW (204 k), dosahuje 450 Nm pri 2 000 ot./min. Vďaka technickému vybaveniu (ľahšia turbína turbodúchadla z titánu, optimalizácia trenia, VoltControl, piezoelektrické vstrekovače s ôsmimi otvormi, optimalizované spaľovacie komory), tiež však vďaka zlepšenej šesťstupňovej automatickej prevodovke (nová AM6). Je vrcholom radu 508 vo verzii GT vybavenej špecifickým podvozkom a špeciálnym prevedením.
Motor 2,2HDi FAP je vybavený spaľovacím priestorom novej generácie typ ECCS ( Extreme Conventional Combustion System ) s optimalizovaným tvarom, vďaka čomu je možné dosiahnuť kompresného pomeru 16,0 oproti 16,5 u motoru DW 12B a následne aj vyššieho výkonu a zníženie emisií ( vrátane oxidov dusíka ). Systém vstrekovania pracuje s piezo-elektrickými vstrekovačmi s 8mimi otvormi ( 7 u predchádzajúcej varianty ), ktoré palivo rozprašujú jemnejšie ( lepšie spaľovanie ) a vysokotlakovým zásobníkom ( rail ) s tlakom 1800 barov. Nová generácia piestneho čapu a krúžkov ( s tvrdou vrstvou ) umožňuje výrazne znížiť trenie, čo prináša aj zníženie spotreby o 54g Co2/km. Ďalšou dôležitou inováciou je odľahčená titanová turbína turbodmychadla s variabilnou geometriou, ktorá skracuje odozvu turbodmychadla v prospech disponibility točivého momentu motoru najmä v režime stredných otáčok a zlepšuje sa reaktivita vozidla. Veľká pozornosť bola venovaná akustickému prejavu motora .Okrem dvoch vyvažovacích hriadeľov motora umožňuje aj samotný systém vstrekovania ( a jeho riadenia ) dosiahnuť tlmeného zvuku motora. Prínosom k celkovej efektivite prevádzky je aj zníženie hmotnosti motora o takmer 5kg v porovnaní s DW12B( predchádzajúca generácia motoru 2.2 HDI FAP ).
Aj napriek tomu, že v ponuke benzínových motorov nájdeme vynikajúci motor 1.6 THP , ktorý automobilka Peugeot vyvíjala v spolupráci s BMW, slovenské zastúpenie značky Peugeot očakáva že až 90% predaných 508-čiek bude pohánať vznetový motor.