Operatívny leasing na elektromobil? Leasingovka často prerobí
Už dlhšie je bežné, že popritom ako si autá kupujeme, môžeme ich financovať aj alternatívnymi metódami. Lízing láka nielen firmy, ktoré si môžu náklady odpočítať z daní, ale aj súkromné osoby, a to vrátane takzvaného operatívneho lízingu. To by sa však mohlo čoskoro skončiť: Ako uvádza agentúra Reuters, poskytovatelia lízingu čelia existenčnej hrozbe. Niektoré spoločnosti údajne dokonca uvažujú o úplnom stiahnutí sa z biznisu s elektromobilmi.
Hlavným dôvodom sú zostatkové hodnoty elektromobilov, ktoré v posledných rokoch enormne klesli. Ojazdený elektromobil buď neviete predať vôbec, alebo len výrazne pod cenu, akú by ste štandardne očakávali pri autách so spaľovacím motorom.
Napríklad predajné hodnoty jazdených elektrických áut v Nemecku boli začiatkom júla 2024 až o 24 percent nižšie ako pred pandémiou. Rozdiel možno pripísať rôznym faktorom. Okrem drastického znižovania cien zo strany výrobcov a obáv o nabíjaciu infraštruktúru musíme spomenúť predovšetkým obavy motoristov o výdrž batérie pri jazdených elektroautách.
Zvýšili ceny elektromobilov, predlžujú dobu lízingu
To všetko viedlo lízingové spoločnosti k výraznému navýšeniu cien operatívneho leasingu elektromobilov za posledné tri roky. Ani to však doteraz neprinieslo želaný efekt, a tak mnohé spoločnosti v brandži teraz prehodnocujú celý obchodný model, tvrdí Tim Albertsen, generálny riaditeľ poprednej európskej lízingovej spoločnosti ALD.
Lízingové spoločnosti prijímajú rôzne opatrenia, aby čelili týmto výzvam: predlžujú dobu lízingu pre elektrické vozidlá, predlžujú dobu držania vozidiel v portfóliu až na osem rokov a čoraz viac sa zaujímajú o poistky na ochranu voči prepadu ceny jazdeného auta.
Otázne však zostáva, či budú tieto kroky stačiť. Platí taktiež, že pokiaľ sa Brusel rozhodne ešte viac zatlačiť na pílu s presadzovaním elektrických áut, môže tým tlačiť leasingové firmy ešte viac do kúta.
Zdroj: computerbild.de / foto: cz.depositphotos.com