Mercedes-AMG oznámil, že ich nové modely budú už len s pohonom všetkých kolies. Prechod k AWD potvrdil šéf AMG Tobias Moers a vysvetlil, prečo sa rozhodli pre tento krok. Aj keď sa medzi našimi čitateľmi určite nájde nemalý počet fanúšikov zadokoliek a za štvorkolky by ich nikdy nevymenili, sú to práve zákazníci AMG, ktorí uprednostnili pohon všetkých kolies pred poháňanou zadnou nápravou.
„V čase, keď AMG triedy E bola zadokolka s možnosťou výberu štvorkolky, viac ako 90 % zákazníkov si vybralo pohon štyroch kolies.“ Tobias Moers
Aby neukrátili tých 10 % fanúšikov zadného pohonu, v novom AMG E63 je k dispozícii „drift mode“, ktorý výkon posiela len na „zadok“.
AMG GT ako štvorkolka
Že to AMG myslí s prechodom na pohon všetkých kolies vážne, dokazuje aj model AMG GT, ktorý sa tiež tejto zmene nevyhne. Rôzne prieskumy hovoria, že hojný počet zákazníkov siahol po konkurencii AMG GT z dôvodu, že ponúkali pohon všetkých kolies. Hlavným konkurentom tohto auta je Porsche 911. Dobre viete, že nejedna verzia v ponuke má práve pohon s číslom 4 a vrcholom je Porsche 911 Turbo, ktoré má pohon oboch náprav už 4 generácie.
Zákazníci Mercedesu-AMG dali jasne najavo, že si želajú štvorkolky, preto je zmena pohonu pre AMG logická. No ako to bude s BMW M? Vydajú sa rovnakou cestou ako AMG?
BMW M bolo vždy akýmsi synonymom zadného pohonu, no to sa môže zmeniť. Ak si odmyslíme SUV radu M, ku ktorým pohon štyroch kolies neodmysliteľne patrí, tak sa to všetko začalo s M5 F90, ktorá ako prvá dostala namiesto zadného pohon všetkých kolies. Najnovšie by sa k nej mala pridať aj nová generácia M3 G80, ktorá však bude vo výbave „Pure“ k dispozícii aj ako zadohrab. Znamená to pozvoľný prechod M divízie k štvorkolkám? Po vzore AMG to môže byť bližšie než kedykoľvek predtým. Skalní fanúšikovia M-ka budú proti, no ľudia si žiadajú pohon všetkých kolies a väčšiu praktickosť na každý deň a do každého počasia.
Odpovedalo 116 ľudí
Zdroj: bmwblog.com