Hyundai Elantra je model, ktorý bol aj na našom trhu svojho času veľmi obľúbený. Potom sa však stiahol do ústrania a jeho kariéra sa skončila. Nie však vo svete, kde fabrika tento model ďalej vyvíja. O jej najnovšej reinkarnácii navyše dosť intenzívne informuje aj európske trhy. Všetko preto nasvedčuje tomu, že s novou Elantrou budú mať nakoniec tú česť predsa len aj zákazníci v EÚ. O to väčšie vzrušenie vyvoláva jej nová „ostrá“ verzia Elantra N.
Mala by Elantra N v Európe šancu na úspech? Zdá sa, že fabrika zvažuje, či ju na Starý kontinent poslať, alebo nie.
Pod novým kabátom známa technika
Príchodu do EÚ by v podstate nebránila ani samotná technika auta. Elantra N totiž pod kapotou ukrýva známy prepĺňaný štvorvalec 2.0 T-GDi naladený na 206 kW (280 k) a 392 Nm známy aj z najnovšej verzie hatchbacku i30 N Performance. Stlačením tlačidla NSG na volante je navyše na 20 s možné zvýšiť jeho max. výkon až na 213 kW (290 k). Agregát posiela silu k predným kolesám cez 8-stupňový dvojspojkový „automat“ 8-DCT, Elantru N rozbehne na 250 km/h a disciplínu 0-100 km/h zvláda za 5,2 s.
Elantra N je pre potreby športovej jazdy upravená ešte výraznejšie, než hatchback i30 N. Objavuje sa v nej nová predná náprava IDA (Integrate Drive Axle) šteriaca 1,7 kg neodpružených hmôt, špeciálne silentbloky náprav a ďalšie výstuhy karosérie. Štandardom sú 19-palcové kované disky kolies s prednými kotúčovými brzdami s priemerom až 360 mm. Celkové rozmery verzie Elantra N sú 4675 x 1825 x 1415 mm, rázvor náprav má hodnotu 2720 mm. V Európe má síce Hyundai už i30 Fastback N, miesto pre ešte väčšiu a ultimatívnejšiu Elantru N by sa tu však možno našlo tiež. Uvidíme.