Zrušenie trojpruhu malo vodičom paraxodne pomôcť k plynulejšej premávke. Vozidlá sa nemusia zaraďovať naspäť do jedného pruhu tam, kde končí úsek s dvoma pruhmi, dôvodí portál MY Žilina.
"Pokiaľ sa na úseku nič nestane, je aj podľa nás návrat ku pôvodnému usporiadaniu jazdných pruhov dobrá voľba už z toho dôvodu, že vieme ako to fungovalo či nefungovalo doteraz. Priepustnosť však nikdy nebude dosahovať predstavy a očakávania vodičov, pretože hustota dopravy na tomto úseku je mimoriadne veľká," cituje MY Žilina administrátora Facebookovej stránky Ako je na tom Strečno.
Nezvláda nápor
Denne na úseku pod Strečnom prejde okolo 30-tisíc áut, čo je samozrejme ďaleko za jeho očakávanou kapacitou. Skutočnou "záchranou" sa pre túto cestu stane až otvorenie diaľničného tunela Višňové.
Nateraz bude v krátkodobom horizotne dôležité sledovať, aké obmedzenia sa dotknú motoristov v čase, keď sa bude opravovať prepadnutá vozovka.
Dopravní experti pritom úplne neodpisujú ani pôvodný trojpruh a vidia v ňom aj pozitíva, ktoré priniesol. Odborník Ľubomír Palčák zdôrazňuje, že "trojpruhové usporiadanie malo svoj význam v znížení počtu smrteľných dopravných nehôd na predmetnom úseku".
Zdroj / foto: MY Žilina - SME