BMW robí prvé i posledné, len aby sme si polstoročie M GmbH vážne zapamätali. Nedávno predstavilo odľahčené kupé M4 CSL, onedlho dorazí chystaná nová M2 (G87) i v poradí len druhé čisté „eMko“ v podobe SUV XM. A samozrejme nemôžeme zabudnúť ani na hromadu špeciálnych edícií a predovšetkým M3 Touring.

Úplne prvý ostrý kombík postavený na základoch trojky. Aj keď musíme dodať, že prvý sériový, pretože tento automobil už raz vznikol v generácii E46. V Mníchove si však neboli istí jeho „čistotou“, a tak ho radšej nepustili do výroby. Obávali sa, že úžitková karoséria zruinuje jazdné vlastnosti a môže poškodiť meno M3 kvôli nedostatočnej torznej tuhosti a zhoršenému chovaniu na limite.

Súčasný prerod modelu G21 na G81 nebol pre konštruktérov o nič nemej náročný, športový Touring jednoducho musel byť rovnako dobrý ako sedan či kupé M4, a práve preto vo vývojovom oddelení urobili na aute viac ako len kozmetické zmeny.

M3 Touring začína byť iné ako bežná päťdverová trojka v podstate už v úvodnej fáze na produkčnej linke. Pri skladaní plechových častí karosérie sa objaví približne 400 individuálnych komponentov, čo je ale dôležitejšie, 1200 robotov pridá kvôli vyššej tuhosti 6000 bodových zvarov a 80 metrov lepených spojov.

Ďalšie konkrétne čísla, respektíve počet prídavných výstuh a úprav BMW zatiaľ nekonkretizuje, ale už zo záberov na linke na podvozkové časti je zrejmé, že tu pribudlo množstvo (pravdepodobne hliníkových) rámov či priečok, ktoré majú zaveseniu pomáhať v udržaní perfektného kontaktu pneumatík Michelin Pilot Sport 4 voči asfaltu bez ohľadu na pozíciu kolies voči karosérii.

Z ďalších obrázkov z výroby to vyzerá, že M3 Touring bude okrem iného dostupné i s pôvodným starým logom, ale tiež kontrastným lakovaním strechy, aj keď musíme pripomenúť, že BMW nám ukázalo výrobu predprodukčných modelov, takže pár drobností môže byť pred finálnym spustením linky ešte trochu inak.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: BMW