Európsky trh je od ostatných veľmi špecifický. Veľký popularitu tu majú naftové motory a kategória SUV. Bohatá ponuka motorov a rôznych modelov zatiaľ značke Genesis chýba.
Značka Genesis má k dispozícii zatiaľ len veľkoobjemové motory V6 a V8.
„Odštartovať prémiovú značku v Európe je výzvou a ešte väčšou, pokiaľ nemáte produkty, ktoré potrebujete pre trh,“ povedal Thomas Schmid, šéf Hyundai Europe. V Európe neuvidíme značku Genesis pred rokom 2019. „Hlavným dôvodom je, že potrebujeme odlišné pohonné jednotky,“ dodáva Schmid.
Nateraz Európu obídu
Teraz budú automobily Genesis predávané len v Severnej Amerike, Číne, Južnej Kórei a Blízkom východe. Najviac chce nová značka ukrojiť nemeckej konkurencii na domácom trhu. Európsky trh je od ostatných veľmi špecifický. Veľký popularitu tu majú naftové motory a kategória SUV. Bohatá ponuka motorov a rôznych modelov zatiaľ značke chýba. „Zatiaľ nevidíme ten správny moment (na vstup do Európy), pretože chceme byť úspešní a úspech znamená zisk,“ hovorí Schmid.
Genesis začne tento rok s predajom sedanov G90 (predtým Equus) a G80 (predtým Genesis). Do roku 2020 chcú Kórejci rozšíriť ponuku na šesť modelov, vrátane dvoch SUV. V pláne je aj sedan strednej triedy a pravdepodobne aj športové vozidlo. Vedenie Hyundaiu potvrdilo aj vývoj hybridných a elektrických verzií. Je teda celkom možné, že žiadnych naftových motorov sa v Európe nedočkáme. Globálnej automobilke sa totiž pravdepodobne neoplatí investovať do veľmi komplikovanej technológie, ktorá je úspešná len v Európe.
Otázny bude osud modelu Hyundai Genesis, ktorý je v Európe ešte stále v predaji. Bude sa aj naďalej predávať pod značkou Hyundai alebo ho stiahnu z ponuky?
Zdroj: autonews