moloko
31.01.18 16:42
ľ
@Škodovkár1 - Ano, po spravnosti by mala byt doba, do ktorej musis po skonceni platnosti kontroly absolvovat novu. Rovnako ako je to napriklad pri dialnicnej znamke, kde po skonceni rocnej ju mas platnu aj na januar buduceho roka, aby si si stihol kupit novu. Pri STK a EK je v skutocnosti urcita doba (myslim 2 tyzdne), ked ta po skonceni platnosti automaticky system este neriesi. Takato doba by sa ale mala zoficialnit, pretoze pri kontrole na ceste sa musia riadit len zakonom a vtedy moze byt aj 1 den "po" problem.
2 - Dovody pre nesplnenie zakona stat velmi nezaujimaju, pretoze potom by sme vsetci "boli doteraz v zahranici", "boli doteraz chori", "mali auto doteraz v servise", "boli prave na ceste na STK/EK"... a cely system by si obisiel lacnou vyhovorkou. Docasne odhlasenie za 5EUR je urcita birokracia, ktoru musis absolvovat, ak chces vynimku. Zjednodusenie by malo priniest elektronicke vybavenie, co uz asi aj existuje... len tie znacky tam musis fyzicky zaniest.
2B - "Nalepka nerozhoduje o pojazdnosti auta, ale jeho technicky stav" - spravne, ale technicky stav hodnoti len STK/EK podla vopred schvalenych postupov. Ak by ho hodnotil napriklad opravar Pista vedla z dediny, tak by sa na cestu mohlo dostat cokolvek, pretoze Pista nema zodpovednost, certifikovane vybavenie na kontrolu, nepozna normy a neabsolvuje povinne skolenia so skuskami. Urcite by si nechcel, aby napriklad tvoj zdravotny stav, alebo statiku domu posudzoval podobny laik.
3 - STK a EK su 2 samostatne kontroly, ktore su nie vzdy povinne obe pre kazdu skupinu motorovych vozidiel. Majitel sa moze rozhodnut, ci absolvuje kontroly na pracoviskach, kde su spolocne (vacsina), alebo ich bude robit z nejakeho dovodu samostatne. Taktiez pri probleme na 1 kontrole moze vozidlo uspesne absolvovat druhu a neskor prist uz len na lacnejsiu opakovanu neuspesnu kontrolu.
- Ano, stav vozidla je vzdy len aktualny, ale pravidelne kontroly ho aspon raz za 2 roky zhodnotia a oznacia aj zavady, ktore mozu predstavovat riziko v buducej prevadzke (lahke zavady). Rovnako k doktorovi nechodis kazdy den, ale len na pravidelne prehliadky, pretoze ako laik nevies vsetko zhodnotit spravne sam a bez testov to ani nebudes vediet. Predpokladat, ze bezny clovek pohladom zisti to, co odbornik na jame a brzdovej stolici je nespravne. Budme radi, ze u nas po cestach nejazdia auta/nakladiaky ako v niektorych rozvojovych krajinach - bez svetiel, bez brzd, vodici bez kontroly prace... tam sa kazda smrtelna nehoda neobjavuje v mediach ako tu u nas, pretoze tam zomiera niekolko-nasobne vacsie percento ucastnikov premavky.
- Rozsirenie siete STK/EK - stanice sa brania argumentaciou ohladom kvality. Na jednej strane je to pravda, servis uz z podstaty budu mat problemy s nestrannostou oproti staniciam, ktore si nemozu dohadzovat zakazky na opravu/predaj doplnkov... na druhej strane tu mame urcity monopol, ktory ztazuje plnenie zakonom nariadenych kontrol. Tu by som suhlasil s rozsirenim siete - ak ostanu podmienky a sankcie prisne, tak zalozenie si nebude moct dovolit hocikto, kvalita nemusi ist nizsie a zakaznik vybavi servis aj kontorlu pohodlnejsie na 1 mieste.
- 55EUR za 1 den - vysvetlene vyssie, programatori systemu to nastastie pochopili, len nase zakony su ako vzdy viac ci menej za poziadavkami doby. Pre moderny stat treba dost volicov, inak budeme mat len "istoty".
Odpovedať