Dvojliter dopovaný turbom bude aspoň pre začiatok ponúkať celkom slušný výkon 180 kW (240 k) a krútiaci moment 350 Nm. Už teraz je však isté, že tento motor bude postupne naladený na rôzne varianty výkonu. Využíva technológiu prepĺňania BMW TwinPower Turbo, čím sa stáva vôbec prvým štvorvalcom, ktorý využíva túto technológiu.
Motorový priestor X1 28i
Ako tu už býva zvykom, motorári od BMW si na svojom diele dali poriadne záležať. Základ tvorí hliníkový blok. O tlačenie nadbytku vzduchu do valcov sa bude starať dvojkomorové turbodúchadlo. Inžinieri ďalej vyladili variabilný zdvih ventilov známy tiež ako valvetronic. O dodávku paliva sa starajú vysokotlaké priame vstreky High Precision Injection so solenoidovými vstrekovačmi. Čo sa týka prevodovky, základom je 6-stupňový manuál. Ten však môže byť nahradený 8-stupňovým automatom.
BMW X1 28i
O tom, že motor poskytuje viac než slušnú dynamiku svedčia dynamické parametre X1 28i. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne verzia s manuálom za 6,1 sekundy. S automatom to potrvá približne o pol sekundy dlhšie. Keďže všetky zmeny pod kapotou nastali hlavne kvôli spotrebe spomenieme aj tu. X1-ka totiž dokáže s týmto motorom jazdiť údajne za 7.9 litra benzínu v kombinovanej prevádzke. Samozrejmosťou je systém Auto Start-Stop ktorý bude v prípade tohto motora sériovo.