MX-5 má pred sebou už štvrtú generáciu. Vyzerá to tak, že stratí svoj tradičný motor s atmosférickým nasávaním.
Mazda chce záujemcom o novú MX-5 poskytnúť čo najväčšiu voľnosť vo výbere a prispôsobení celého auta. Japonci dokonca mieria tak vysoko, že chcú dosiahnuť úroveň Mini alebo Fiatu 500.
Malá MX-5 zhadzuje hmotnosť, ktorú by mala udržať pod jednou tonou. Výrobca chcel pôvodne pokoriť hodnotu 900 kg. To však pravdepodobne nedokáže. Aj napriek tomu by v porovnaní so súčasnou generáciou mala Mazda zhodiť asi 100 kg.
Mazda pre MX-5 pripravuje široké možnosti personalizácie. Takto si však zákazník s autom vytvorí bližší vzťah.
K znižovaniu hmotnosti prispieva aj zmena v oblasti motora. Doterajšia klasika, benzínový motor s atmosférickým nasávaním, musí ustúpiť pokroku. Novú MX-5 bude poháňať 1,3 litrový preplňovaný štvorvalec, ktorý by mal dosahovať približne 147 kW (200 k). V súčasnosti máme na výber 1,8 alebo 2,0 litrový motor bez preplňovania. To znamená, že MX-5 má aktuálne výkon 93 kW (126 k), resp. 118 kW (160). Odľahčenie a preplňovanie by teda dynamike novej generácie mohli len pomôcť.
Zákulisné informácie hovoria o tom, že na trh možno príde aj špeciálna edícia pre sparťansky založených vodičov, ktorí k jazde nepotrebujú nič okrem pedálov, radiacej páky a volantu. Zatiaľ nikto nevie či takéto MX-5 opustia hranice Japonska. Predaj štvrtej generácie spustí Mazda niekedy v roku 2015. Prvým trhom bude asi rodná krajina. Do Európy možno roadster príde až začiatkom roka 2016.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj o faceliftovanej tretej generácii.