Prepojenie skutočného sveta s tým virtuálnym, to je cieľom Nissanu v projekte Invisible to Visible (I2V). Vodičom tak umožní vidieť neviditeľné veci, ktoré by si na ceste jednoducho nevšimli, alebo všimli až príliš neskoro.
Technológia prepája rôzne údaje z vozidla, z jeho snímačov vnútri a vonku, s takzvaným cloudovým úložiskom. Pomocou zozbieraných údajov tak dokáže upozorniť na nebezpečné veci na ceste vodičov, ktorí sa k miestu len približujú a o danej situácii sa dozvedia omnoho skôr.
Technológia I2V funguje na platforme Nissan Omni-Sensing, tá slúži ako zbernica údajov z okolia dopravy. Mapovanie 360-stupňového okolia vozidla dotvára obraz o situácii, informuje o stave križovatiek, povrchu cesty, viditeľnosti, chodcoch, dopravných nehodách a podobne.
Na výstave CES si návštevníci nasadia okuliare a prehliadka virtuálnej reality môže začať.
Japonci však idú ešte ďalej. Počas autonómnej jazdy vám dokážu premietnuť do okolia aj napríklad krajšie počasie. Ak teda prší, do okolia premietajú slnečný deň. Počas autonómnej jazdy to asi nebude vadiť, avšak neviem si predstaviť situáciu, že by som v aute cestoval s vidinou krásneho počasia, prídem na miesto, otvorím dvere a vystúpim do prietrže mračien. O takú alternatívnu realitu naozaj nestojím!
Ďalej tiež umožní pred príchodom do cieľa vyhľadať voľné parkovacie miesto, a prípadne tam rovno aj zaparkovať. Na veľtrhu CES návštevníci uvidia priamo virtuálnu realitu, keď si nasadia okuliare a sadnú si do predvádzacieho kokpitu. Ako to bude vyzerať v skutočnosti, na to si ešte dobrých pár rokov počkáme.
Zdroj foto: Nissan