Presun výroby do Nemecka je lož. Hľadáme nové výrobné kapacity.
Dvaja top manažéri značky mi potvrdili, že ani po týždni nie celkom chápu, ako a prečo sa do sveta dostala takáto špekulácia. Podľa nich je na celej tejto fáme pravdivé jediné, no ani to nie je povedané priamo a jasne. Škoda je veľmi úspešná a predáva stále lepšie. Výrobné kapacity má na maxime a potrebuje nové. Top manažment už niekoľko mesiacov hľadá novú fabriku a obzerá sa po všetkých možnostiach. To znamená nielen vybudovanie novej v Česku, ale aj vybudovanie novej v zahraničí (pre dodávateľov a logistiku len v blízkom okolí materskej značky), prípadne využitie kapacít voľných v existujúcich fabrikách v rámci koncernu. A tu niekde to začína dávať zmysel.
Žiadne bombastické slogany a nadpisy o tom, že Česi môžu stratiť až 2000 pracovných miest, žiadne krátenie výroby ani nič podobné vraj Boleslavi nehrozí. Naopak, Škoda "dopláca" na svoj úspech a ak chce rásť a produkovať viac, v Česku sa jej to už so súčasnými fabrikami nepodarí. Zástupca OZ KOVO však tvrdí, že Nemci si k sebe môžu vziať produkciu novej generácie veľmi úspešného typu Superb, ktorý by z Čiech vzal spomínaných pár tisíc pracovných miest...
Škoda je druhá najziskovejšia v koncerne, hneď po Porsche
Automobilka Škoda Auto v minulom roku zvýšila zisk až o neuveriteľných 34 % na 25,7 miliardy českých korún. Tržby vzrástli na rekordných 370 miliárd korún a počet áut dodaných zákazníkom zvýšili o 6,7 % na 1,127 milióna kusov. Škoda Auto má aktuálne až 8,7 % ziskovú maržu. Lepšiu na autách v koncerne VAG má len exkluzívny výrobca Porsche. Okrem závodov v Mladej Boleslavi, Vrchlabí a v Kvasinách Škoda vyrába v Číne, v Rusku, Indii, v Kazachstane, na Ukrajine a na Slovensku.
Šéf predstavenstva ubezpečil zamestnancov otvoreným listom
Situáciu zamestnancom v otvorenom liste vysvetľoval aj predseda predstavenstva Škoda Auto Bernhard Maier slovami: „Že je naše strategie správná, dokládá nynější vysoká poptávka po našich vozech. Pracujeme na hranici naší kapacity a naše výrobní závody jsou plně vytížené,“ Snažil sa tým vysvetliť, že dopyt je tak vysoký, že je pre dobré meno značky nutné preveriť možnosti rozšírenia výrobných kapacít. Podľa Maiera však ide o pokrytie výrobných špičiek. V liste napísal: „Naše české výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě. Jinými slovy: Česká republika je a dále zůstane domovem společnosti Škoda Auto.“