Drahé riešenie len pre luxusnú značku
"Riešenie vyžaduje snímače, ktoré sledujú ďaleké vzdialenosti a vysoko výkonné počítače. To všetko je veľmi drahé," povedal Ken Koibuchi, generálny riaditeľ Toyoty, zodpovedný za autonómnu jazdu. Systém vyvíjajú a zdokonaľujú v domovskom Japonsku. Do ostatných častí sveta príde neskôr, kvôli inej a menej modernej infraštruktúre. Koibuchi hovorí o Spojených štátoch ako o krajine, kde často chýbajú pruhy a čiary. Odlišná cestná infraštruktúra a návyky vodičov vyžadujú samostatnú implementáciu. Toyota vyvíja autonómne jazdenie paralelne pre Japonsko aj pre USA. Ako to bude v Európe, ukáže čas.
Vlajková loď Lexus LS dostala niektoré riešenia pre samostatnú jazdu v Japonsku, ktoré zákazníci v Amerike nevyužijú. Prvým je asistent zmeny jazdného pruhu bez zásahu vodiča. Lexus LS vie aj spomaľovať v zákrutách a udržiavať jazdný pruh. Spolieha sa na vysoko detailnú GPS mapu ciest, dostupnú v Japonsku.
Počítajú aj s palivovými článkami
Lexus predstavil vízie a technológie na autosalóne v Tokiu 2017 na elektrickom koncepte LS+. Značka sa nespolieha len na elektromobily, ale aj na palivové články. „Uvažujeme nad rôznymi druhmi pohonov, nielen EV, ale aj FCV," povedal Yoshihiro Sawa z Lexusu. Oba „zelené“ pohony potrebujú aerodynamické zlepšenia pre zvýšenie dojazdu a v prípade palivových článkov aj zlepšený tepelný manažment.
Lexus LS+ Concept