Audi ponúkalo najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor len pre R8 kupé. Spyder si musel vystačiť s maximálnym výkonom 397 kW (540 k). To je však minulosť.

Verzia V10 Plus ponúkne navyše 52 kW (70 k).

Čo zákazník získa? Vidlicový desaťvalec so zdvihovým objemom 5,2 litra ponúkne maximálny výkon 449 kW (610 k) a krútiaci moment 560 Nm. Atmosféricky plnený motor ponúkne bleskurýchlu odozvu na plynový pedál a nefalšovaný zvuk nielen z výfukov.

Zložiť strechu môžete do rýchlosti 50 km/h.

Vďaka pohonu quattro „vystrelí“ R8 s týmto motorom na 100 km/h za 3,3 sekundy, čo je voči slabšej verzii zlepšenie o 0,3 sekundy. Maximálna rýchlosť končí na hodnote 328 km/h. Výkonová hmotnosť predstavuje údaj 2,78 kg na 1 konskú silu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ani najvýkonnejší model od Audi sa nevyhol ekologickým obmedzeniam, a tak tu máme vyraďovanie na neutrál pri rýchlosti nad 55 km/h, alebo systém start/stop. V tak ostrom modeli to ozaj mohli vynechať.

Motor má suchú olejovú vaňu a môže tak byť umiestnený vo vozidle nižšie. Pohonná jednotka je spojená so 7-stupňovou prevodovkou S-tronic, konštrukčne známou ako DSG, ktorá je chladená vlastným vodným okruhom.

Interiér ponúkne to isté, čo základná verzia Spyder V10.

Automobil stojí na 19-palcových diskoch s pneu vpredu 245/35 a vzadu 295/35. Predné brzdové kotúče majú priemer 380 mm a vzadu 356 mm. V sérii ponúka toto Audi LED svetlomety, za príplatok sú v ponuke aj laserové diaľkové svetlá. Skladacej streche trvá 20 sekúnd na úplne otvorenie alebo zatvorenie a môžete s ňou manipulovať do rýchlosti 50 km/h.

Za príplatok je dostupný dizajnový balík Audi exclusive micrommata green design. Za týmto krkolomným názvom je ukrytý zelený lak exteriéru, antracitová mriežka Singleframe alebo jemná čierna koža Nappa. Na nej sú kontrastné zelené prešívania. Ručná výroba predlžuje čas dodania, avšak stojí za dávku exkluzivity. Prvé autá dodá Audi koncom leta so základnou cenou 207 500 eur (v Nemecku).