Systém dobíja výkonom 3,3 kW. Nissan Leaf sa tak nabije za 6 – 8 hodín a Chevrolet Volt za 3 – 4 hodiny. V prípade Tesly systém nabíja vyšším výkonom 7,2 kW, to zväčší dojazd za hodinu o 35 - 40 km.
Žiadny kábel!
Ako taký systém funguje? Celý postup nabíjania je na videu a jednoduchšie to už snáď ani nemôže byť. Vodič zaparkuje auto nad nabíjací modul a nabíjanie začne automaticky. Elektromobil potrebuje mať dodatočne nainštalovaný špeciálny panel zospodu a 15 kg batériu v podlahe auta.
Systém dobíja výkonom 3,3 kW. Nissan Leaf sa tak nabije za 6 – 8 hodín a Chevrolet Volt za 3 – 4 hodiny. V prípade Tesly systém nabíja vyšším výkonom 7,2 kW, to zväčší dojazd za hodinu o 35 - 40 km. To nie je žiadna šialená rýchlosť, ale na parkovacích miestach v práci alebo pred bytovými domami to dáva zmysel. Autá sa tu totiž hodiny nehýbu.
Plugless Power zatiaľ nie je dostupný pre všetky Tesly. Zo začiatku ho dostane len Model S so zadným pohonom. Cena systému je 1300 – 1500 $ (1150 – 1330 €) pre Chevrolet a Nissan. V prípade prémiovej Tesly musíte zaplatiť aj prémiovú cenu 2440 $ (2160 €). V priebehu ďalších rokov sa očakáva, že výrobcovia elektromobilov začnú sami inštalovať panely, ktoré umožnia bezdrôtové nabíjanie.
Zdroj: autoblog, pluglesspower