Jano_1987
11.06.21 11:05
-
@GaboOno je na to viac pohľadov. Môžem postaviť auto na to, že ide mi o čas, neriešim nič iné, len čo najlepší čas. Také auto už z tejto podstaty bude nudné, musí tam byť sekvečná prevodovka, prípadne iný ekvivalent (klik do páčky na volante trvá menej času ako pustiť plyn, stlačiť spojku, preradiť a pustiť spojku a stlačiť plyn), auto musí mať presný balanc, optimálnu trakciu atď. Potom môžem stavať auto zábavné, môže byť neskutočne rýchle, ale nie je to podmienka, taká MX-5, Fiat Panda 4x4, 106/Saxo vo vrcholovej verzii a podobne sú zábavné autá, ale žiadne z nich nemá viac ako 150 koní. Tu už sa vyžaduje to, aby keď chcem neskutočný čas s tým zajazdiť, že musím vedieť už niečo. K tejto kategórii patria aj tzv beštie, brutálne autá s obrovským výkonom, ktoré môžem šoférovať aj s malými skúsenosťami, ale problém je ten, že potenciál toho auta nedokážem využiť na viac ako 50%, kým napríklad pri tom aute stavanom vyslovene na čas, by som dokázal jazdiť tak na 60-70% potenciálu auta (len kvôli tomu, ako je auto postavené). Známy mal šancu vyskúšať si Viper 1. generácie na trati, ktorú pozná (žije v Británii) a na track days chodí so svojou MX-5 (NB). kde má kompresor, takže nejak cca 180 koní. S tým Viper nedokázal zajazdiť lepší čas ako s MX-5 len z toho dôvodu, že šliapol na plyn a už ho točilo a skoro vôbec nestlačil plyn naplno. Zato majiteľ s tým nemal problém, keď videl čo s tým robí, nechápal.
Potom tu je kategória bežné autá na presun z bodu A do bodu B, potom kategória extrémnych áut typu G65 AMG (to auto nedáva vôbec zmysel), Dodge RAM SRT, Dodge Demon (zrýchlenie je neskutočné, ale keď chcete zatočiť....), módne SUV ako X6M, SQ8 atď.
Posledná kategória sú autá, ktoré na papieri vyzerajú brutálne, obrovské výkony, vynikajúce časy (ale reálne horšie ako by sa čakalo), ale nie sú stvorené na pretekanie, ale na jazdenie v reálnom svete. Alfa Romeo Disco Volante je krásny kus auta, vychádza z Alfy 8C, rovnaká technika. Rozdiel je v naladení auta a karosérii. Kým 8C je športiak, ktorým chcete pretekať, keď sadne človek do Disco Volante, dokážem byť neskutočne rýchly, ale charakter toho auta je taký, že nepotrebujem sa nikam hnať, proste si sadnem a idem si povolenými rýchlosťami a užívam si jazdu, zobrať frajerku a za pekného počasia si vypadnúť niekam, dať si obed a vrátiť sa. je vám jedno, že vedľa je fešák na čipnutej Oktávii TDI, čo si chce dávať preteky (reálne nemá šancu), ale vám to je jedno a ignorujete ho, nemáte potrebu mu niečo dokazovať. Alebo trocha iný príklad Alfa Romeo 147 GTA. Konkurencia čo sa týka hothatchov v tom čase Ford Focus RS (jednoznačne reálne najlepší hothatch tej doby na trati, ale vďaka diferenciálu, nič čo by chcel človek šoférovať každý deň), Golf R32 (voľba rozumu, o niečo pomalší ako Focus, ale pohodlné bežné auto na každý deň), Honda Civic Type R EP3 (úžasné auto, ale človek ten výkon musel žmýkať), Mazda 3 MPS (brutálny stroj, hlavne 1. generácia, totálny spáč, človek si to ľahko pomýlil s nejakou 1.6, ale jazdné vlastnosti atď úžasné a tak správne surové, ale stále to vyzeralo ako obyčajná Mazda), Audi S3? Také neurazí, nenadchne. Seat Leon to isté len v bledoružovom. Veľa ľudí by si proste vybralo 147 GTA, aj keď existuje tak 100 dôvodov prečo ju nebrať, konkurencia je predsa rýchlejšia, lepšie ovládateľnejšia, stojí menej, menej žere atď. Ale ten pocit z auta je niekde inde a človeku to bude jedno, že nie je najrýchlejší a podobne. Aj známeho otec má Maserati Quattroporte 4.7 GTS 5. generácie. Všetci naokolo sa divia, že prečo to ešte stále má? Konkurencia od Mercedesu, Porsche, Audi, BMW, Lexusu je reálne proste lepšia. Prečo sa ho nezbaví? Však to je už 12 rokov staré Masserati, to sa musí rozsypať. Z fleku povie 20 dôvodov prečo to nekupovať (a sú objektívne), ale ten pocit v aute je na nezaplatenie.
Odpovedať