Na papieri to znie dobre, ale počkajme na reálne jazdy
Toto úctyhodné číslo, ktorým sa píšia naftové motory po desaťročia, má byť dosiahnuté pri spotrebe 5,4 l na 100 km podľa WLTP. Pomôcť by tomu mala aj 54 litrová nádrž. Vďaka nej je celkový dojazd hybridného vozidla o viac ako 30 percent väčší než dojazd modelu Kuga Plug-In Hybrid, ktorý však ponúka dlhší dojazd v čisto elektrickom režime 56 km. Pre hybrid je 1 000 km až netypicky veľké číslo, ale veľmi závisí od jazdného štýlu. Ak by ste preferovali diaľnice, spotreba na nich bude o niečo vyššia, kvôli vyššej hmotnosti batérie. Do mesta je však Kuga Hybrid ideál. Akumulátor s kapacitou 1,1 kWh sa automaticky dobíja pomocou 2,5-litrového benzínového štvorvalca pracujúceho v Atkinsonovom cykle, ako aj pomocou rekuperačného nabíjania pri voľnobehu alebo brzdení. Pri dostatku nazbieranej energie je možná aj jazda v čisto elektrickom režime. Model Kuga Hybrid automaticky a plynulo prepína medzi pohonmi podľa aktuálnej záťaže. Hlavnou výhodou je nenáročnosť prevádzky, keďže hybrid nemusíte nabíjať, ale iba tankovať. Tak ako úplne bežné auto.
Kuga Hybrid je zároveň prvým modelom radu Kuga, ktorý obsahuje kombinovanú elektrifikovanú hnaciu sústavu s príplatkovou možnosťou inteligentného pohonu všetkých kolies. Kuga Hybrid je vybavená nie tak obľúbenou prevodovkou s plynule meniteľným prevodom, ktorá bude takisto simulovať chod štandardnej automatickej prevodovky pre “aktívnejšie zapojenie vodiča”. 60-článkový akumulátor s kapacitou 1,1 kWh využíva systém kvapalinového chladenia, ktorý nepotrebuje vetrák chladiča, čo prispieva k nižšej hladine hluku, a tým k vyššej miere komfortu v kabíne. Optimalizované chladenie zároveň umožňuje, aby boli články akumulátora uložené tesne vedľa seba, čo prispieva k zachovaniu priestranného interiéru. Výmenník tepla z výfukových plynov navyše pomáha rýchlejšie uviesť motor do najefektívnejšej prevádzkovej teploty, vďaka čomu môže model Kuga Hybrid po studenom štarte skôr aktivovať jazdu v čisto elektrickom režime a rýchlejšie vyhriať kabínu. Veľkú časť zákazníkov iste poteší aj ťažná kapacita 1 600 kg.
2,5 litrový motor ponúka kombinovaný výkon 140 kW (190 k) a šprint na 100 km/h zvládne za 9,1 sekundy. Kuga Hybrid je tak ďalším zeleným modelom v ponuke Fordu, pričom do konca roka 2021 príde na trh ešte ďalších 17 elektrifikovaných modelov. Hybridná verzia s pohonom predných kolies je dostupná už od 32 890 €, hybridná verzia s pohonom všetkých štyroch kolies zasa od 35 390 €.
Zdroj/Foto: TS Ford Slovakia