Segment malých splašených hatchbackov dostane najnovší prírastok. Fiesta ST bude mať 200-koňový trojvalec!

„Vodiči hothatchov očakávajú od tohto malého auta veľké veci. Využili sme skúsenosti, ktoré sme získali pri vývoji doterajších modelov Ford Performance vrátane modelov Focus RS a Ford GT a vyvinuli sme úplne nový model Fiesta ST, ktorý vo svojom segmente nanovo nastaví latku v oblasti potešenia z jazdy – s chrapľavým zvukom trojvalca, ktorý upúta fanúšikov všetkých národností,“ povedal Leo Roeks, riaditeľ oddelenia Ford Performance pre Európu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Novinku predstavili už minulý rok, na jar 2018 ju začnú predávať. Hneď od začiatku bude k dispozícii v 3- a 5-dverovom vyhotovení. 1,5 litrový benzínový motor ponúkne 200 koní pri 6000 ot/min a krútiaci moment 290 Nm od 1600 do 4000 ot/min. Zrýchlenie na stovku je 6,5 s a maximálka 232 km/h. Motor kombinuje priame aj nepriame vstrekovanie paliva spolu s technológiou vypínania valcov (valca).

Samosvor Quaife pre rýchlu jazdu

„Vodiči výkonných vozidiel poznajú obávané pretáčanie jedného kolesa, keď je rýchly výjazd zo zákruty nemožný kvôli nadbytku krútiaceho momentu prenášaného na vnútorné koleso,“ povedal Roeks. „Mechanický samosvorný diferenciál v novom modeli Fiesta ST sme vyladili tak, aby hladko spolupracoval s pokročilým systémom smerovania krútiaceho momentu a poskytoval čo najlepšiu prirodzenú trakciu bez potreby eliminácie prebytočného krútiaceho momentu brzdením.“

Ford vyvinul patentovanú technológiu pružín s funkciou presmerovania momentu. Podľa značky využíva nerovnomerné, smerovo vinuté pružiny s prenášaním sily na zadné zavesenie kolies. Umožňuje prenos síl v zákrutách do pružiny a zvyšuje tým bočnú tuhosť. Ako bude technológia založená na „mechanike“ fungovať v praxi, ukážu prvé testy. Pružiny s funkciou presmerovania momentu kvôli životnosti a pevnosti tvarujú za studena. Majú premenlivé stúpanie a priemer naprieč celou dĺžkou pružiny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zavesenie kolies využíva dvojplášťové predné tlmiče a jednoplášťové zadné tlmiče Tenneco, s ventilmi RC1 na tlmenie závislé od frekvencie. Hodí sa pre skrotenie pohybov karosérie pri rýchlej jazde a rozbitých cestách. Tuhosť krútenia zadnej nápravy s vlečenými ramenami a torznou tyčou na úrovni 1 400 Nm/st. je najvyššia v porovnaní s ľubovoľným modelom Ford Performance.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Fiesta ST 2018 disponuje troma režimami jazdy, a to Normal, Sport a Track. Značka hovorí o zmene identity, kedy z hatchbacku segmentu B na každý deň (Normal) spravíte stlačením tlačidla stroj vhodný na okruhovú zábavu (Track). V opcii získate aj Launch Control pre režim Track. Vodič ho zapne pomocou tlačidiel na volante. Na 4,2-palcovom displeji panel prístrojov zobrazí grafické zobrazenie. Po úplnom stlačení plynového pedála systém zvýši otáčky motora a automaticky ich nastaví na hraničnú hodnotu. Ukazovateľ na displeji bude signalizovať, kedy je vozidlo pripravené na rýchly a optimálny štart.

Ako sa vám nová Fiesta páči? Medzi malými hothatchmi môže ísť o absolútneho favorita. 

Zdroj a foto: Ford